Reklama

Małopolska i Kraków liczą na zagranicznych pielgrzymów

Małopolska powalczy o zagranicznych pielgrzymów. Ma tyle atutów, że grzechem byłoby z nich nie skorzystać - twierdzą urzędnicy

Publikacja: 01.03.2012 02:56

Sanktuarium w łagiewnikach przyciąga setki tysięcy pątników

Sanktuarium w łagiewnikach przyciąga setki tysięcy pątników

Foto: Rzeczpospolita, Łukasz Trzciński ŁT Łukasz Trzciński

Cała Małopolska, a zwłaszcza Kraków, może być tak popularna jak sanktuarium w portugalskiej Fatimie czy francuskim Lourdes - wierzą urzędnicy i organizatorzy pielgrzymek. Dlatego jesienią m.in. we Włoszech i Portugalii rozpoczną wielką promocję oferty turystyki religijnej.



Akcję zaplanowano także na rok 2013, a całość ma kosztować 1,27 mln zł. Trzy czwarte da UE.

Reklama
Reklama



- W Małopolsce mamy aż 120 sanktuariów. Grzechem byłoby nie wykorzystać bogactwa regionu - mówi Elżbieta Kantor, dyrektorka Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. Dla niej samej atrakcją są np. nieodkryte przez wielu Wiktorówki - czyli Sanktuarium Matki Bożej Królowej Tatr obok Rusinowej Polany, gdzie bywał Karol Wojtyła.



Region chce się chwalić nie tylko papieskim oknem w Krakowie czy bazyliką w Łagiewnikach - centrum kultu Miłosierdzia Bożego, które odwiedzają już blisko 2 mln pielgrzymów rocznie. Na specjalnych warsztatach, targach i spotkaniach w Mediolanie czy Madrycie przedstawiciele Małopolski będą zachęcać do zainteresowania Szlakiem Architektury Drewnianej czy Krakowskim Szlakiem Świętych. Ten pierwszy to ok. 250 obiektów, nie tylko sakralnych, z których kilka wpisano na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Drugi pokazuje, iż nie ma poza stolicą Małopolski w naszej części Europy drugiego miejsca, gdzie byłoby tyle grobów i miejsc związanych z osobami uznanymi za święte i błogosławione.

Reklama
Reklama

Kraków ma nadzieję, że więcej pielgrzymów oznacza większe zyski dla całego regionu. Turyści religijni nie ograniczają się bowiem do wizyt w miejscach kultu. - Także dlatego warto promować się m.in. w regionach bogatych, takich jak Mediolan - wskazuje Katarzyna Gądek, dyrektorka Wydziału Promocji i Turystyki krakowskiego magistratu.

Szykowane są spotkania z zagranicznymi organizatorami pielgrzymek, specjalne wydawnictwa, strona internetowa i film,w promocyjną trasę ruszy też mobilne muzeum papieskie.

Jak wiele jest w dziedzinie promocji do zrobienia, potwierdzają zagraniczni turyści. - Chętnie zobaczyłbym Kalwarię czy ludowe palmy, ale brakuje o nich informacji. Kiedy przed przyjazdem do Krakowa wchodziłem na stronę internetową sanktuarium w Kalwarii, otwierała się tylko wersja polska - mówi 50-letni Francois z Nicei, który odwiedza znajomych w Polsce.

Cała Małopolska, a zwłaszcza Kraków, może być tak popularna jak sanktuarium w portugalskiej Fatimie czy francuskim Lourdes - wierzą urzędnicy i organizatorzy pielgrzymek. Dlatego jesienią m.in. we Włoszech i Portugalii rozpoczną wielką promocję oferty turystyki religijnej.

Akcję zaplanowano także na rok 2013, a całość ma kosztować 1,27 mln zł. Trzy czwarte da UE.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Kościół
Nuncjatura Apostolska ogłasza ważną decyzję papieża Leona XIV. Dotyczy archidiecezji katowickiej
Kościół
Zmarł arcybiskup Józef Kowalczyk. „Ojciec chrzestny” polskiego Kościoła
Kościół
Nie żyje arcybiskup Józef Kowalczyk. Były prymas miał 86 lat
Kościół
Propozycja wypowiedzenia konkordatu wkrótce w Sejmie. Stoi za nią znany działacz
Reklama
Reklama