Kraków ma nadzieję, że więcej pielgrzymów oznacza większe zyski dla całego regionu. Turyści religijni nie ograniczają się bowiem do wizyt w miejscach kultu. - Także dlatego warto promować się m.in. w regionach bogatych, takich jak Mediolan - wskazuje Katarzyna Gądek, dyrektorka Wydziału Promocji i Turystyki krakowskiego magistratu.
Szykowane są spotkania z zagranicznymi organizatorami pielgrzymek, specjalne wydawnictwa, strona internetowa i film,w promocyjną trasę ruszy też mobilne muzeum papieskie.
Jak wiele jest w dziedzinie promocji do zrobienia, potwierdzają zagraniczni turyści. - Chętnie zobaczyłbym Kalwarię czy ludowe palmy, ale brakuje o nich informacji. Kiedy przed przyjazdem do Krakowa wchodziłem na stronę internetową sanktuarium w Kalwarii, otwierała się tylko wersja polska - mówi 50-letni Francois z Nicei, który odwiedza znajomych w Polsce.