- Maile zaczęły być rozsyłane około 4:00-5:00 rano. Mamy około 900 zgłoszeń w tej sprawie, takie wiadomości otrzymują różni użytkownicy poczty mailowej, nie tylko klienci BZ WBK. Zgłosiło się do nas także 9 osób, które podały dane swoich kart. Zostały one zablokowane - tłumaczy Grzegorz Adamski z BZ WBK.
Podkreśla, że bank nigdy nie prosi klientów drogą mailową o podawanie takich danych.
- Do tej pory zablokowaliśmy już kilka stron, z których były rozsyłane fałszywe maile - dodaje Grzegorz Adamski z BZ WBK. Były do tego celu używane serwery umieszczone w krajach azjatyckich. O sprawie została powiadomiona policja.
To kolejny atak oszustów internetowych polegający na wyłudzaniu danych tą drogą (tzw. phishing). Podobną akcję, która miała na celu wyłudzenie danych od klientów tego banku przeprowadzono w ubiegłym roku. Jednak przedstawiciel banku poinformował, że miała ona "mizerny skutek".
[ramka] [b][link=http://www.rp.pl/temat/181771.html]Najkorzystniejsze karty kredytowe i debetowe[/link] | [link=http://www.rp.pl/temat/358588.html]Serwis Oszustwa Finansowe[/link][/b][/ramka]