W pierwszej turze wyborów reklamy wyborcze pojawiły się w dwudziestu programach telewizyjnych: w 13 programach telewizji publicznej (TVP1, TVP2, TVP Polonia, TVP Info, TVP Regionalna, TVP HD, TVP Historia, TVP Kultura, TVP Rozrywka, TVP Seriale, TVP Gdańsk, TVP Szczecin i TVP Wrocław) i w 7 programach koncesjonowanych (Polsat, Polsat News, TVN, TVN 24, TV Republika, Superstacja, NTL Radomsko).
W drugiej turze płatne audycje wyborcze nadano w 11 programach: w 6 programach telewizji publicznej (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Gdańsk, TVP Kraków oraz TVP Rzeszów) oraz w 5 programach telewizji koncesjonowanych (Polsat, Polsat News, TVN, TVN 24, TV Republika).
W pierwszej i drugiej turze wyborów płatne audycje wyborcze nadawano w 19 programach radia publicznego oraz w 109 programach radia koncesjonowanego.
Najwięcej, bo 3628783,34 zł na wybory w pierwszej turze wydał Bronisław Komorowski. Co stanowiło 47,35% ogółu wydanych środków przez wszystkich kandydatów (Patrz tabele 1). W drugiej turze każdy z kandydatów wydał blisko 1530 000,00 zł.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oszacowała koszt uzyskania 1 głosu. Pod uwagę wzięto tylko wydatki na płatne audycje wyborcze w radiu i telewizji. Analiza wykazała, że Bronisław Komorowski przeznaczył na jeden głos 64 gr, a jego kontrkandydat Andrzej Duda wydał na to 55 gr.