Jeden z użytkowników portalu Wykop poskarżył się że podczas zakupów na Allegro system bez jego wiedzy i zgody zmienił wybraną opcję dostawy (paczkomat InPost) na inną – Kurier Allegro Delivery. Początkowo wpis (pochodzący z 4 czerwca br.) był opatrzony filmikiem ilustrującym całą operację, który jednak w momencie oddania tego tekstu był już niedostępny. W komentarzach inni użytkownicy zwracali uwagę, że zetknęli się z podobnym problemem. Był też on sygnalizowany na forum Społeczności Allegro. Z kolei do „Rzeczpospolitej” zgłosił się czytelnik, który również doświadczył takiej zmiany sposobu dostawy.
Poprosiliśmy Allegro o odniesienie się do sprawy. Firma stwierdziła, że nie dokonuje tego rodzaju zmian.
– Podczas składania zamówienia na Allegro nasz system podpowiada klientowi metodę dostawy, która naszym zdaniem będzie dla niego odpowiednia i atrakcyjna. Na przykład Allegro Delivery, w którym klienci mogą korzystać z dostaw realizowanych przez Orlen Paczkę, DHL i nasze One Boxy. Za te dostawy bierzemy odpowiedzialność i to my rozpatrujemy ewentualne reklamacje. Projekt jest otwarty dla wszystkich operatorów logistycznych. Klient zawsze może zmienić naszą propozycję na inną, w tym oferowaną przez innego operatora logistycznego, jeżeli jest udostępniona przez sprzedającego. Nigdy na ścieżce zakupowej dot. konkretnego zamówienia sami nie zmieniamy klientowi wybranej przez niego metody dostawy – mówi Marcin Gruszka z biura prasowego Allegro.
Czytaj więcej
Chińskiej platformie zakupowej Temu grozi gigantyczna kara. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsument...
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada skargi i prowadzi postępowanie wyjaśniające ws. Allegro
Sprawa nie sprowadza się jednak tylko do wpisów anonimowych internautów. Zainteresował si nią bowiem UOKiK, do którego dotarły „sygnały rynkowe” wskazujące na możliwe ograniczanie użytkownikom platformy Allegro.pl swobody wyboru metod dostawy, w tym preferencyjne promowanie przez Allegro własnej usługi – Allegro Delivery.