Reklama

UOKiK wykrył zmowę. Jej skutki uderzały po kieszeni miłośników kawy

Ponad 66 mln zł kar mają zapłacić firmy, które brały udział w zmowie cenowej przy sprzedaży ekspresów do kawy marki Jura - zdecydował Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zmowa trwała 10 lat. Były w nią zamieszane: spółka Jura Poland i właściciele sklepów RTV Euro AGD, Media Markt i Media Expert.

Publikacja: 05.03.2025 10:47

UOKiK wykrył zmowę. Jej skutki uderzały po kieszeni miłośników kawy

Foto: Adobe Stock

mat

Jak czytamy w środowym komunikacie UOKiK, postępowanie antymonopolowe wykazało, że spółka Jura Poland wraz z oficjalnymi dystrybutorami, którzy jednocześnie byli sprzedawcami detalicznymi, zawarła porozumienie ograniczające konkurencję.

„Z materiału dowodowego, uzyskanego m.in. podczas przeszukania w siedzibie kliku spółek wynika, że przedsiębiorcy uzgodnili minimalne ceny odsprzedaży ekspresów Jura oraz akcesoriów do nich. Tych produktów nie można było kupić taniej niż w cenach ustalanych przez importera. Dotyczyło to zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Przedsiębiorcy zmówili się również co do wysokości cen stosowanych w promocjach i podczas wyprzedaży, a także rodzajów i wartości gratisów dla konsumentów” - podaje Urząd.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Konsumenci
Jest opinia rzecznika generalnego TSUE ws. WIBOR-u. Wstrząśnie bankami?
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
W sądach pojawią się togi z białymi lub złotymi żabotami. Wiemy, kto je włoży
Sądy i trybunały
Rzecznik dyscyplinarny sędziów „na uchodźstwie”. Jak minister chce ominąć ustawę
Reklama
Reklama