Reklama
Rozwiń

Telemarketing - jak się skarżyć na nękające telefony

Kwestię telemarketingu reguluje kilka ustaw, a na straży ich przestrzegania stoją aż trzy urzędy. Kolejne regulację są już w przygotowaniu.

Publikacja: 19.02.2018 06:42

Telemarketing - jak się skarżyć na nękające telefony

Foto: Adobe Stock

Wydzwaniania z ofertami reklamowymi bez uprzedniej zgody rozmówcy zakazuje art. 172 prawa telekomunikacyjnego. Konsekwencją naruszenia zakazu może być wymierzenie pieniężnej kary administracyjnej. Nakłada ją prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Naruszanie przez przedsiębiorców art. 172 może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową. Konsument zaskoczony kontaktem marketingowym ze strony przedsiębiorcy może się zgodzić na zawarcie umowy, której w innych okolicznościach by nie zaakceptował. Instrumenty indywidualnej ochrony przewidziane są w art. 12 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców