Reklama
Rozwiń

Telemarketing - jak się skarżyć na nękające telefony

Kwestię telemarketingu reguluje kilka ustaw, a na straży ich przestrzegania stoją aż trzy urzędy. Kolejne regulację są już w przygotowaniu.

Publikacja: 19.02.2018 06:42

Telemarketing - jak się skarżyć na nękające telefony

Foto: Adobe Stock

Wydzwaniania z ofertami reklamowymi bez uprzedniej zgody rozmówcy zakazuje art. 172 prawa telekomunikacyjnego. Konsekwencją naruszenia zakazu może być wymierzenie pieniężnej kary administracyjnej. Nakłada ją prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Naruszanie przez przedsiębiorców art. 172 może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową. Konsument zaskoczony kontaktem marketingowym ze strony przedsiębiorcy może się zgodzić na zawarcie umowy, której w innych okolicznościach by nie zaakceptował. Instrumenty indywidualnej ochrony przewidziane są w art. 12 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono