Reklama

Słowo "Sucz" na plakacie filmu "The Duff" nie dyskryminuje kobiet

Plakat zachęcający do obejrzenia filmu DUFF jest wulgarny i narusza dobre obyczaje, ale nie dyskryminuje kobiet – uznała Komisja Etyki Reklamy. Plakat przedstawia młodych ludzi i ich przezwiska. Jednej z dziewczyn przypisany jest napis SUCZ.

Aktualizacja: 04.09.2015 15:02 Publikacja: 04.09.2015 12:58

Słowo "Sucz" na plakacie filmu "The Duff" nie dyskryminuje kobiet

Foto: Filmweb

KER zajęła się plakatem po otrzymaniu formalnej skargi. Skarżący napisał, że reklama jest obraźliwa dla kobiet, a umieszczenie napisu "SUCZ" jako etykietki dla nastolatki jest wulgarne i prowadzi do uprzedmiotowienia dziewczyny oraz sprowadza ją do roli seksualnego obiektu.

Arbiter-referent, który poparł skargę, wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z Kodeksem Etyki Reklamy ponieważ nie była ona prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami a także naruszała zakaz umieszczania w reklamie treści dyskryminujących np. ze względu na płeć. Jego zdaniem naruszony został także uwzględniania przez reklamodawców stopnia rozwoju dzieci i młodzieży, nawet jeśli reklama nie jest bezpośrednio skierowana do dzieci.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Czy Trybunał Konstytucyjny będzie sam publikował swoje wyroki? Próba odblokowania TK
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Konsumenci
Zawieszenie obowiązku spłaty rat z mocy prawa nie zawsze korzystne dla konsumenta
Prawo karne
Afera KPO. Prokuratura Europejska przejmie postępowanie w sprawie nieprawidłowości
Prawo drogowe
Będzie podwyżka opłat za badania techniczne aut. Wiceminister podał kwotę
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama