Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.09.2019 15:47 Publikacja: 18.09.2019 15:47
Foto: Adobe Stock
W efekcie przegrał ponad 3 mln zł. O statusie konsumenta według Sądu Najwyższego decydują bowiem także okoliczności, takie jak profesjonalizm osoby fizycznej dokonującej transakcji z przedsiębiorcą.
Filip J. zawarł z jednym z banków (jego następcą jest PKO BP) umowę ramową na swego rodzaju spekulacje, w neutralnym tego słowa znaczeniu, na zmianach kursu dolara amerykańskiego do złotego. W ramach tej współpracy w ciągu nieco ponad roku poczynając w drugiej połowie2009 r. zawarł 60 transakcji (zlecenia telefoniczne), w sumie na ponad miliard zł. W większości odnosił zyski, w sumie na ponad 3 mln zł. Identyczne transakcje (równoległe) zawierał jako prezes swojej spółki (i podobną sprawę spółka owa przegrała, gdyż z natury rzeczy nie jest konsumentem). Kluczową kwestią prawną w tym sporze było to czy powód miał status konsumenta i może korzystać z ochrony jaką taki status daje.
Sąd Najwyższy opublikował komunikat w sprawie ponownego przeliczenia głosów w drugiej turze wyborów prezydenckic...
Prawie milion wniosków o rentę wdowią wpłynęło do ZUS. Z kolei do KRUS nieco ponad 121 tys. Tak wynika z danych...
Najlepszą uczelnią publiczną, która uczy prawa, podobnie jak w zeszłym roku, jest Uniwersytet Jagielloński w Kra...
Obradujący w Bydgoszczy Krajowy Zjazd Adwokatury nie przyjął uchwały przedstawicieli izby warszawskiej. Miała on...
Za nami gala 23. edycji rankingu kancelarii prawniczych. Na podium stanęły największe i najlepsze zespoły adwoka...
85-letnia klientka banku odzyska pieniądze ukradzione z jej konta w wyniku tzw. nieautoryzowanej transakcji.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas