Reklama

Michał Szułdrzyński: (Do)słowny polexit

Lepiej by było, gdyby zamiast składać puste obietnice, rząd zrobił cokolwiek, by ocieplić nasze relacje z Brukselą.

Publikacja: 21.09.2021 19:07

Michał Szułdrzyński: (Do)słowny polexit

Foto: Bloomberg

Obserwując tematy, które pojawiały się na czołówkach gazet czy serwisów internetowych w ostatnich tygodniach, zauważyć można pewną prawidłowość. Przypomnijmy: rząd namawia samorządy do wycofywania się z uchwał anty-LGBT (to czołówka tego wydania „Rz"), kara na polski rząd za niezamknięcie kopalni w Turowie (czoło wtorkowej „Rz"), wniosek Komisji Europejskiej o kary finansowe dla Polski za nieprzestrzeganie decyzji TSUE w sprawie Izby Dyscyplinarnej (czołówka w środę 8 września), wstrzymanie przez Komisję Europejską miliardów z Europejskiego Funduszu Odbudowy dla Polski w związku z wnioskiem premiera do TK (czołówka w poniedziałek 13 września). Dodajmy do tego kolejne porównania, jakich wobec UE użyli Ryszard Terlecki i Marek Suski, czy też „raport" Patryka Jakiego i widzimy, że w ostatnich dniach w polskiej polityce najgorętszym tematem są relacje z Unią Europejską.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Komentarze
Bogusław Chrabota: Jarosław Kaczyński chce ludzi od Grzegorza Brauna
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Wartości, suwerenność i strach. Jak Tusk i Kaczyński wciąż niepodzielnie rządzą polityczną wyobraźnią
Komentarze
Artur Bartkiewicz: Donald Tusk w roli lustrzanego odbicia Jarosława Kaczyńskiego
Komentarze
Jerzy Haszczyński: Na razie 17 sekund. A co jeśli rosyjskie samoloty będą dłużej nad Litwą
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Komentarze
Mirosław Żukowski: Kryptoolimpizm Radosława Piesiewicza
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama