Czego uczą się na szkoleniach pracownicy urzędów? Przede wszystkim wykorzystania podpisu elektronicznego, obsługi systemów elektronicznego obiegu dokumentów, sposobów zabezpieczania danych oraz pracy z wybranymi aplikacjami. O ile jednak wyszkolenie pracowników należy ocenić pozytywnie, o tyle, jak wynika z opublikowanego w kwietniu 2009 r. raportu Najwyższej Izby Kontroli, realizację założeń wynikających z programu informatyzacji państwa trzeba ocenić negatywnie.
Mimo istniejących założeń i projektów nadal wielu spraw urzędowych nie można załatwić w całości drogą elektroniczną. Portal Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e-PUAP), który miał to zapewnić, oraz elektroniczna skrzynka podawcza zostały wprawdzie oddane do użytku, ale wciąż istnieją problemy z ich prawidłowym działaniem.
Nie ma możliwości złożenia podania pocztą elektroniczną przez platformę e-PUAP. Najwyższa Izba Kontroli stwierdziła, że największe utrudnienia występowały podczas dodawania załączników do formularzy i ich elektronicznego podpisywania. Przyczyną było przede wszystkim niewywiązywanie się wykonawcy portalu z zobowiązań mimo kar nakładanych przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.