Choć laptopy i komputery stacjonarne wciąż są głównymi narzędziami zakupów online, coraz więcej młodych konsumentów kupuje w sieci za pomocą smartfonów. Dla prawie połowy kluczowym kryterium wyboru e-sklepu jest opinia w mediach społecznościowych.
Osoby urodzone pomiędzy rokiem 1980 a 2000, zwane pokoleniem cyfrowym, są oswojone z nowinkami technologicznymi i cyfrową rzeczywistością od najmłodszych lat. Według raportu, osoby w wieku 18-34 lat stanowią w Polsce aż 58 proc. tzw. dużych nabywców online, czyli osób, które dokonują częstych i regularnych zakupów w sieci.
– Dla pokolenia millenialsów nowe technologie to naturalne środowisko. Nawet dzisiejsi trzydziestolatkowie posługują się komputerami od wczesnego dzieciństwa i właściwie nie pamiętają czasów sprzed rewolucji cyfrowej. W związku z tym swobodnie i często dokonują zakupów w sieci - komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska. - Ten pragmatyczny styl życia zachęca także innych konsumentów do korzystania z wygody zakupów online i właśnie dlatego e-commerce tak szybko rośnie - dodaje Nawłoka.
Badania pokazują, że 61 proc. przedstawicieli pokolenia „Y” dokonało już zakupów w zagranicznych sklepach internetowych (przy średniej europejskiej wynoszącej 54 proc.), a dla tej grupy wiekowej odsetek zakupów zagranicznych online stanowi ponad 22 proc. (19 proc. – średnia europejska).
– Millenialsi są świadomi swoich praw oraz zaznajomieni z sytuacją rynkową, dlatego korzystają z e-sklepów zapewniających odpowiedni poziom obsługi klienta – mówi Rafał Nawłoka.