Koncerny rezygnują z plastiku. Opakowania mają być wielorazowe

Największe światowe koncerny produkujące szampony, detergenty i paczkowaną żywność rozpoczną testowanie sprzedaży swoich produktów w pojemnikach wielokrotnego użytku. Wszystko po to by ograniczyć ilość plastikowych śmieci.

Aktualizacja: 26.01.2019 09:59 Publikacja: 25.01.2019 13:10

Koncerny rezygnują z plastiku. Opakowania mają być wielorazowe

Foto: Serge Nied Studio Chlorophylle

ula

Procter&Gamble, Nestle, PepsiCo oraz Unilever są w grupie 25 firm, które latem tego roku rozpoczną sprzedaż niektórych swoich produktów w szklanych, metalowych oraz innych pojemnikach, które będzie można zwrócić, albo wymyć i ponownie napełnić - informuje "Wall Street Journal".

Krytycy ostrzegają, że to podniesie ceny produktów i nie zostanie dobrze przyjęte przez konsumentów. Zwolennicy opakowań wielorazowych z kolei wskazują, na ewidentne korzyści dla środowiska naturalnego, poprzez ograniczenie produkcji jednorazowych opakowań, które zaśmiecają Ziemie. Koncerny liczą na tych konsumentów, którzy są świadomi zagrożeń i chcą żyć ekologicznie.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem