Koncerny rezygnują z plastiku. Opakowania mają być wielorazowe

Największe światowe koncerny produkujące szampony, detergenty i paczkowaną żywność rozpoczną testowanie sprzedaży swoich produktów w pojemnikach wielokrotnego użytku. Wszystko po to by ograniczyć ilość plastikowych śmieci.

Aktualizacja: 26.01.2019 09:59 Publikacja: 25.01.2019 13:10

Koncerny rezygnują z plastiku. Opakowania mają być wielorazowe

Foto: Serge Nied Studio Chlorophylle

ula

Procter&Gamble, Nestle, PepsiCo oraz Unilever są w grupie 25 firm, które latem tego roku rozpoczną sprzedaż niektórych swoich produktów w szklanych, metalowych oraz innych pojemnikach, które będzie można zwrócić, albo wymyć i ponownie napełnić - informuje "Wall Street Journal".

Krytycy ostrzegają, że to podniesie ceny produktów i nie zostanie dobrze przyjęte przez konsumentów. Zwolennicy opakowań wielorazowych z kolei wskazują, na ewidentne korzyści dla środowiska naturalnego, poprzez ograniczenie produkcji jednorazowych opakowań, które zaśmiecają Ziemie. Koncerny liczą na tych konsumentów, którzy są świadomi zagrożeń i chcą żyć ekologicznie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?