Reklama

Amica straciła na sprzedaży

W pierwszym półroczu przychody producenta AGD spadły 6,4 proc. Mimo iż na niektórych rynkach sytuacja poprawiała się szybciej.

Publikacja: 18.09.2020 09:01

Amica straciła na sprzedaży

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

W całym półroczu wzrosty odnotowały takie rynki jak Polska, Niemcy i Ukraina. Udział rynku polskiego w strukturze przychodów wzrósł do 26,9 proc., a regionu Północ przekroczył 9 proc. w ślad za stabilną wartościowo sprzedażą na rynkach skandynawskich. Spadek sprzedaży w regionie Zachód (43,7 proc. przychodów) dotyczył przede wszystkim Wielkiej Brytanii i Francji, a w regionie Wschód – w Rosji.

Ogółem grupa Amica zanotowała w pierwszej połowie 2020 r. 1,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, co przy wzroście marży brutto na sprzedaży pozwoliło na wypracowanie 338,9 mln zł wyniku na tym poziomie. Ze względu na uwarunkowanie wypływające z pandemii koronawirusa zwiększony został odpis na zapasach oraz powstały jednorazowe koszty związane z optymalizacją zatrudnienia (odpowiednio +1,3 mln zł rdr i +3,3 mln zł pozostałych kosztów operacyjnych),a w kosztach finansowych na bazie stosowanego modelu wzrosły oczekiwane straty należności(+3,3mln zł rdr). Raportowany wynik EBITDA wzrósł rok do roku o 0,5 proc., do 87,9 mln zł, a zysk brutto – o 7,2 proc., do 56,5 mln zł. Po oczyszczeniu o wskazane powyżej zdarzenia, można mówić o wzroście skorygowanego wyniku EBITDA za pierwszą połowę roku 2020 o około 7 proc. rdr, a zysku brutto – o około 25 proc. rdr.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama