Z tego artykułu się dowiesz:
- Jakie sektory handlu uzyskują największe przychody w ostatnim kwartale roku?
- Jak e-commerce wpływa na ogólny wzrost sprzedaży detalicznej?
- Jak zmieniają się nastroje konsumenckie i ich wpływ na aktywność zakupową?
- Jakie wyzwania stoją przed branżą logistyczno-magazynową w sezonie wzmożonej sprzedaży?
Z danych platformy zakupowej Shoper wynika, że średnio aż 28 proc. rocznych obrotów sklepów internetowych przypada na ostatni kwartał roku. Są jednak takie sektory, jak spożywczy czy RTV/AGD, gdzie udział trzech ostatnich miesięcy w rocznych obrotach przekracza 30 proc.
W tym roku, gdy sektor handlowy walczy ze skutkami spowolnienia gospodarczego, okres ten będzie jeszcze ważniejszy. Dlatego oczekiwania sprzedawców są szczególnie wysokie. – E-commerce zmienia się w błyskawicznym tempie. Ostatni kwartał roku to moment, który często decyduje o wyniku całego biznesu. To czas największych szans – mówi Jakub Dwernicki, prezes firmy Shoper.
Czwarty kwartał kluczowy dla handlu
Czwarty kwartał tradycyjnie jest okresem największej aktywności zakupowej w roku, a e-commerce odgrywa w nim od kilku lat strategiczną rolę. – Dane GUS jasno pokazują, że udział sprzedaży internetowej w całkowitej sprzedaży detalicznej w ostatnich miesiącach roku jest najwyższy. Dla przykładu, w listopadzie ubiegłego roku był bliski 11 proc., podczas gdy w pozostałych miesiącach oscylował wokół 9 proc. Spodziewam się, że i w tym roku właśnie e-commerce będzie jednym z głównych motorów wzrostu – mówi Arkadiusz Filipowski, prezes zajmującej się logistyką firmy Fulfilio.
Czytaj więcej
Polska firma e-commerce ogłosiła duże zmiany w swoich strukturach, które nie spodobały się jej pr...