Reklama

Temu wygrywa z Allegro? Niekoniecznie

Liczba użytkowników chińskiego serwisu już o milion przekracza wynik polskiej platformy i wynosi 18,9 mln. Jednak bez osób, które na stronę wchodzą na krócej niż minutę, wygląda to inaczej, a Allegro wygrywa zaangażowaniem internautów.

Publikacja: 13.05.2025 10:17

Temu wygrywa z Allegro? Niekoniecznie

Foto: materiały prasowe

Temu pod względem liczby użytkowników pokonało Allegro już w kwietniu – wyniki Mediapanel Gemius/PBI potwierdzają trend. Allegro ma ponad 17,8 mln użytkowników, zaś Temu niemal 17,9 mln.

Niemniej autorzy badania zauważają, że nie tylko liczba użytkowników ma znaczenie, ale także poziom ich zaangażowania w przeglądane treści. A te dwie wartości nie zawsze idą w parze.

Temu kontra Allegro

Analitycy Gemiusa oraz PBI zgodnie z zapowiedzią szykują zmianę sposobu prezentowania danych. Na pierwszy ogień proponują analizę innych danych na temat użytkowników, którzy – np. poprzez dłuższy czas spędzany na stronach i w aplikacjach – wykazują się większym zaangażowaniem w przeglądane treści. Czas taki potrzebny jest na wykonanie konkretnego działania, np. przeczytanie tekstu, obejrzenie materiału wideo, zakup czy skorzystanie z usługi.

Czytaj więcej

Polski rynek e-commerce nie zwalnia mimo przeciwności

Na potrzeby analizy przyjęto, że zaangażowany użytkownik w ujęciu miesięcznym to taki, który przynajmniej w jednym dniu spędził w danym kanale mediowym co najmniej minutę. To pozwoliło wyeliminować przypadkowy ruch, np. związany z przekierowaniem użytkownika na inną treść niż ta, którą miał zamiar odwiedzić albo np. związany z kliknięciem w zachęcającą reklamę, po którym internauta szybko opuścił stronę.

Reklama
Reklama

Walka o e-handel

W ten sposób ranking serwisów zakupów internetowych w kwietniu otwiera Allegro. Analitycy zwracają uwagę na wynik Vinted, który wprawdzie pod względem całkowitej liczby użytkowników zajmuje dopiero 10. miejsce, ale jeśli chodzi o udział zaangażowanych użytkowników, osiąga ten sam co Allegro wynik, czyli 89 proc. Daje mu to piąte miejsce w zestawieniu uwzględniającym tylko zaangażowanych użytkowników. Jednocześnie Temu, po odfiltrowaniu użytkowników spędzających na nim poniżej minuty, spada na drugą pozycję zestawienia. Gdy pod uwagę weźmiemy procentowy udział zaangażowanych użytkowników wśród wszystkich odwiedzających, Temu zajmuje miejsce trzecie.

Analiza zaangażowania użytkowników platform zakupowych jest elementem zapowiedzianych w kwietniu tego roku prac, związanych z rozwojem badania Mediapanel. Efektem procesu ma być wdrożenie w interfejsie badania nowego wskaźnika lub wskaźników, które lepiej oddają specyfikę polskiego rynku online, szczególnie w tych sektorach, gdzie ważny jest czas spędzany na stronach lub w aplikacjach. Zaproponowana definicja zaangażowanego użytkownika stanowi punkt wyjścia do dalszych prac, a twórcy badania zapraszają przedstawicieli rynku oraz organizacje branżowe do konsultacji.

Handel
UOKiK wygrywa w sądzie z Biedronką. Sieć zapłaci potężną karę
Handel
Prada reaguje na krytykę. Limitowana kolekcja Kolhapuri powstanie w Indiach
Handel
Wielka zmiana dla browarów. Zatrzymają swoje systemy kaucyjne
Handel
Kandydat do przejęcia sklepów Carrefoura? Przynosi ogromne straty
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Handel
Polacy zaciskają pasa przed Świętami. Te produkty znikną z koszyków jako pierwsze
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama