Elegancka sala bankietowa, młodzi ludzie w strojach wieczorowych, wywiady, błysk fleszy, zdjęcia śnieżnobiałych uśmiechów na tle ścianki ze sponsorami. Na scenie para konferansjerów prowadzi wydarzenie, któremu towarzyszy profesjonalna oprawa audiowizualna. Oto tegoroczne rozdanie Złotych Antosi, czyli nagród dla najlepszych polskich streamerów. Choć impreza ma nieporównywalnie mniejszą skalę niż Gala Mistrzów Sportu czy rozdanie Fryderyków, to widać, że organizatorzy są ambitni.
To przedsięwzięcie całkowicie prywatne, którego inicjatorem jest 25-letni influencer Dominik Stokłosa o pseudonimie MokrySuchar. Jego gali nie transmituje żadna z telewizji, ale internetową transmisję śledzi na żywo prawie 200 tys. widzów, którzy ją oglądają na ekranach swoich komputerów i smartfonów za pośrednictwem serwisu Twitch.tv.
Czytaj więcej
Tylko ktoś nieznający realiów może twierdzić, że internet zabija telewizję. Jest dokładnie na odw...
Twitch – od zabawy po wielki biznes
Wspomniany portal, którego właścicielem obecnie jest Amazon, powstał w 2011 r. Mimo że YouTube i inne serwisy już wcześniej umożliwiały przekazywanie materiałów wideo na żywo (czyli właśnie streamowanie), to Twitch wyróżnił się tym, że był skupiony wokół transmitowania rozgrywek z gier komputerowych (w tym także e-sportowych), często połączonych z komentarzem na żywo. Był to wówczas nowy rodzaj rozrywki, przeznaczony głównie dla dzieci i nastolatków, który jednak szybko zyskiwał na popularności.
Początkowo zyski z tego typu działalności były niewielkie, więc samo streamowanie miało charakter amatorski. Pionierzy tej branży byli samoukami, którzy traktowali to jako dodatkowe zajęcie – nietypowe hobby, na którym można było sobie trochę dorobić.