Reklama

Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie

Zbliżający się Black Friday będzie poważnym testem nastawienia konsumentów do wydawania w sezonie świątecznym. Jak dotąd konsumenci deklarują wyższe wydatki niż ubiegłoroczne, a firmy logistyczne spodziewają się ok. 10-proc. wzrostu liczby paczek.

Aktualizacja: 20.11.2024 06:36 Publikacja: 20.11.2024 04:31

Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie

Foto: Adobe Stock

Rok temu 33,9 proc. Polaków wydało w Black Friday kwotę 500–1000 zł, ale w tym roku deklaruje taki poziom już 38,9 proc. – wynika z badania UCE Research oraz Grupy Offerista, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Dodatkowo firma ID Logistics szacuje, że tegoroczna liczba zamówień może wzrosnąć nawet o 10 proc. r./r. Handel może zatem lekko odetchnąć, ostatnie dane o kiepskiej sprzedaży detalicznej nie napawały optymizmem względem tego okresu.

ID Logistics spodziewa się, że w okresie Black Friday i Cyber Monday liczba zamówień będzie 250 proc. wyższa względem poprzedzającego go tygodnia. Z magazynów firma wyśle nawet pół miliona paczek dziennie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama