Polacy akceptują używane prezenty. Nie tylko z powodu oszczędności

Coraz więcej osób szuka okazji w second-handach, tak stacjonarnych, jak i internetowych. Widać to w sezonie świątecznym.

Publikacja: 05.12.2023 03:00

Polacy akceptują używane prezenty. Nie tylko z powodu oszczędności

Foto: Adobe Stock

Popyt na artykuły z drugiej ręki nakręca podaż. Z danych OLX wynika, że spośród około 20 mln dodawanych każdego miesiąca ogłoszeń sprzedaży 2/3 dotyczą produktów używanych. Najdynamiczniejsze wzrosty odnotowują kategorie: Dom i ogród, Elektronika, Antyki i kolekcje – około 20 proc. rok do roku.

– U konsumentów chodzi z jednej strony o optymalizację budżetu, z drugiej o położenie nacisku na zrównoważony rozwój i kwestie ekologiczne, a także ograniczenie śladu węglowego i negatywnego wpływu na środowisko – mówi Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży w Unity Group.

Czytaj więcej

Kłopoty dużej sieci polskich elektromarketów. Jest oświadczenie zarządu

– Racjonalne i przemyślane zakupy stają się drugą naturą Polaków. I nie planujemy tego zmienić nawet w gorącym okresie poprzedzającym święta. W praktyce oznacza to, że poszukując odrobiny luksusu, na który zwyczajowo pozwalamy sobie w tym czasie, nie ulegamy nagłym pokusom – przyznaje Konrad Grygo, analityk biznesowy OLX.

Platformy stale rosną i rozszerzają ofertę. – Rośnie zainteresowanie także produktami spożywczymi, takimi jak miody, kawy, świąteczne smakołyki domowej roboty (pierniki, przetwory, wędliny czy nabiał od lokalnych producentów), które konsumenci najchętniej odbierają osobiście – mówi Joanna Skowrońska, menedżer ds. rozwoju Allegro Lokalnie w Allegro.

Popyt na artykuły z drugiej ręki nakręca podaż. Z danych OLX wynika, że spośród około 20 mln dodawanych każdego miesiąca ogłoszeń sprzedaży 2/3 dotyczą produktów używanych. Najdynamiczniejsze wzrosty odnotowują kategorie: Dom i ogród, Elektronika, Antyki i kolekcje – około 20 proc. rok do roku.

– U konsumentów chodzi z jednej strony o optymalizację budżetu, z drugiej o położenie nacisku na zrównoważony rozwój i kwestie ekologiczne, a także ograniczenie śladu węglowego i negatywnego wpływu na środowisko – mówi Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży w Unity Group.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Biedronka trzęsie giełdą. Na akcjach Dino leje się krew
Handel
Zaskakujące wyniki Biedronki. Kurs Dino się załamał
Handel
Minister finansów chce walczyć z "małpkami. Zapowiada wspópracę z ministrą zdrowia
Handel
Udział Polski w Expo 2025 w Osace to szansa dla rodzimych firm
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Handel
Zaskakujące poparcie młodych dla zakazu handlu alkoholem