Restauratorzy mają powody do zadowolenia, przedstawiciele innych branż już nie

Konsumenci chcą wydawać przed świętami więcej niż przed rokiem, jak również częściej odwiedzać sklepy stacjonarne. To ma być wyjątkowo dobry okres dla gastronomii.

Publikacja: 16.11.2023 03:00

Od 1 listopada do 24 grudnia tego roku polscy konsumenci wydadzą w restauracjach o 21,6 proc. więcej

Od 1 listopada do 24 grudnia tego roku polscy konsumenci wydadzą w restauracjach o 21,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r.

Foto: Adobe Stock

Od 1 listopada do 24 grudnia tego roku polscy konsumenci wydadzą w restauracjach o 21,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r. – wynika z cyklicznego badania Mastercard SpendingPulse, które „Rzeczpospolita” opisuje pierwsza. Podobne trendy widać w innych krajach, na wszystkich analizowanych dziewięciu rynkach wydatki w tym sektorze mają wzrosnąć, choć u nas najmocniej.

– Prognozy wskazują na ostrożny optymizm europejskich konsumentów, z których wielu – świadomych kosztów w tym sezonie świątecznym – z uwagą nawiguje między wysoką inflacją, wyższymi ratami kredytów hipotecznych i niepewnym otoczeniem gospodarczym – mówi Natalia Lechmanova, starsza ekonomistka w Mastercard Europe. – Dobrą wiadomością dla sprzedawców detalicznych i sektora hotelarsko-gastronomicznego jest to, że konsumenci nadal chcą wydawać pieniądze, szczególnie na prezenty dla najbliższych oraz wyjścia do restauracji – dodaje.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu
Handel
Pepco odcina chore i słabsze gałęzie
Handel
Pepco sprzedaje podupadającą sieć. Wysyła też w rynek ciekawy sygnał
Handel
LPP tnie roczną prognozę. To nie tylko wina pogody
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Handel
Jest porozumienie USA-Chiny. Widmo wojny handlowej oddalone