Nowy projekt będzie składał się z 65 sklepów w ponad 20 miastach Federacji Rosyjskiej, a także sklepu internetowego, z którego zamówienia będą dostarczane w całej Rosji – informuje Interfax.
Asortyment sklepów „Mir kubikow” będzie składał się głównie z klocków i akcesoriów dla nich. Z czasem firma planuje dodać do oferty zabawki edukacyjne. Asortyment będzie wielomarkowy, Lego pozostanie na liście marek i będzie kupowane poprzez import równoległy od innych dostawców, ponieważ duńska firma zaprzestała działalności w Rosji.
Firma nie wyklucza również wprowadzenia do sprzedaży także w przyszłości własnej marki klocków i zabawek.
Pierwsze sklepy pod szyldem nowym szyldem „Mir kubikow” już rozpoczęły pracę. Firma planuje zaktualizować strony internetowe wszystkich pozostałych sklepów nowej sieci do końca października. W 2022 roku detalista nie planuje otwierać nowych sklepów, ale w przyszłości jest gotowy do uruchamiania kolejnych nowych placówek i rozwijania formatu.
Duńska firma Lego w lipcu tego roku zerwała współpracę z rosyjskim dystrybutorem jej produktów i ostatecznie opuściła tamtejszy rynek. Producent klocków i zabawek już w marcu zawiesił dostawy swoich produktów do Rosji, ale sklepy należące do rosyjskiego dystrybutora nadal sprzedawały zmagazynowane towary.