Koniec legendarnego produktu dla niemowląt. Znika ze sklepów na całym świecie

Amerykański koncern Johnson & Johnson poinformował, że wstrzymuje od 2023 roku sprzedaż pudru dla niemowląt na bazie talku. Produkt nie będzie dostępny nigdzie na świecie.

Publikacja: 12.08.2022 10:48

Koniec legendarnego produktu dla niemowląt. Znika ze sklepów na całym świecie

Foto: PAP/Newscom

Johnson & Johnson zaprzestał sprzedaży swojego pudru dla niemowląt „Baby Powder” na bazie talku w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie już w 2020 roku. Jednak produkt pozostał na rynku w innych krajach, gdzie był wciąż używany do pielęgnacji zarówno dorosłych jak i dzieci i niemowląt.

Koncern poinformował w oficjalnym komunikacie, że „podjął komercyjną decyzję o przejściu na asortyment pudru dla niemowląt na bazie skrobi kukurydzianej”. Puder dla niemowląt J & J na bazie skrobi kukurydzianej jest już od kilku lat sprzedawany w krajach na całym świecie.

Tymczasem koncern musiał zapłacić w USA ponad 2 mld dolarów na rzecz kobiet, które twierdziły, że zachorowały na raka jajnika w wyniku używania talków firmy Johnson & Johnson zawierających azbest. W 2018 r. sąd w Missouri przyznał 22 kobietom 4,7 mld dol., ale w 2020 roku sąd apelacyjny usunął z pozwu dwie kobiety i obniżył kwotę do 2,12 mld dol. Ława przysięgłych uznała, że produkty z talkiem zawierały azbest, a talk z domieszką azbestu może powodować raka jajnika.

Czytaj więcej

Organizacje społeczne apelują do Johnson & Johnson o wstrzymanie sprzedaży pudru dla dzieci

J&J zaprzecza do dziś tym zarzutom, podkreślając, że dziesięciolecia badań naukowych i liczne zgody organów kontrolnych na całym świecie wykazały, że jego talk jest bezpieczny i wolny od azbestu. A decyzja o jego wycofaniu ma wyłącznie charakter biznesowy.

Jednak dochodzenie przeprowadzone przez agencję Reutera w 2018 r. wykazało, że kierownictwo koncernu od dziesięcioleci wiedziało, że azbest, substancja rakotwórcza, jest obecna w produktach Johnson & Johnson zawierających talk. Wewnętrzne akta firmy, zeznania i inne dowody wykazały, że od co najmniej 1971 do początku 2000 roku w produktach z talkiem koncernu wykrywano obecność niewielkich ilości azbestu.

Sprzedawany od 1894 roku puder pielęgnacyjny „Baby Powder” stał się symbolem prorodzinnego wizerunku firmy i koncernowi bardzo trudno było się rozstać z tym sztandarowym produktem, mimo alarmujących danych – pisze Reuters.

Johnson & Johnson zaprzestał sprzedaży swojego pudru dla niemowląt „Baby Powder” na bazie talku w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie już w 2020 roku. Jednak produkt pozostał na rynku w innych krajach, gdzie był wciąż używany do pielęgnacji zarówno dorosłych jak i dzieci i niemowląt.

Koncern poinformował w oficjalnym komunikacie, że „podjął komercyjną decyzję o przejściu na asortyment pudru dla niemowląt na bazie skrobi kukurydzianej”. Puder dla niemowląt J & J na bazie skrobi kukurydzianej jest już od kilku lat sprzedawany w krajach na całym świecie.

Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi