„Uprzedmiotawia kobiety”. Reklama Adidasa została zakazana

Brytyjskiej organizacji nadzorującej rynek reklamowy nie spodobała się reklama staników sportowych Adidasa, w której nagie piersi znalazły się w centrum zainteresowania.

Publikacja: 11.05.2022 16:07

„Uprzedmiotawia kobiety”. Reklama Adidasa została zakazana

Foto: Bloomberg

Kampania Adidasa, w której dziesiątki nagich biustów promowały różnorodność oferowanych przez koncern staników sportowych, została zakazana przez brytyjską organizację zajmującą się nadzorem rynku reklamowego ASA (Advertising Standards Authority). To efekt skarg, które wpłynęły do tej branżowej organizacji po kampanii Adidasa, w której nagie piersi były obecne na ogólnodostępnych plakatach czy w mediach społecznościowych. ASA uznała, że reklamy te uprzedmiotowiały kobiety „seksualizując je i sprowadzając do części ciała”. Problemem było też to, że reklamy te mogły być dostępne dla dzieci.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne