Reklama

„Uprzedmiotawia kobiety”. Reklama Adidasa została zakazana

Brytyjskiej organizacji nadzorującej rynek reklamowy nie spodobała się reklama staników sportowych Adidasa, w której nagie piersi znalazły się w centrum zainteresowania.

Publikacja: 11.05.2022 16:07

„Uprzedmiotawia kobiety”. Reklama Adidasa została zakazana

Foto: Bloomberg

Kampania Adidasa, w której dziesiątki nagich biustów promowały różnorodność oferowanych przez koncern staników sportowych, została zakazana przez brytyjską organizację zajmującą się nadzorem rynku reklamowego ASA (Advertising Standards Authority). To efekt skarg, które wpłynęły do tej branżowej organizacji po kampanii Adidasa, w której nagie piersi były obecne na ogólnodostępnych plakatach czy w mediach społecznościowych. ASA uznała, że reklamy te uprzedmiotowiały kobiety „seksualizując je i sprowadzając do części ciała”. Problemem było też to, że reklamy te mogły być dostępne dla dzieci.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Handel
Czy Trump dogadał się z Chinami w sprawie ceł i TikToka? Intrygujący wpis na Truth Social
Handel
Towar za towar. Rozkręca się handel barterowy między Rosją a Chinami
Reklama
Reklama