Reklama
Rozwiń

„Uprzedmiotawia kobiety”. Reklama Adidasa została zakazana

Brytyjskiej organizacji nadzorującej rynek reklamowy nie spodobała się reklama staników sportowych Adidasa, w której nagie piersi znalazły się w centrum zainteresowania.

Publikacja: 11.05.2022 16:07

„Uprzedmiotawia kobiety”. Reklama Adidasa została zakazana

Foto: Bloomberg

Kampania Adidasa, w której dziesiątki nagich biustów promowały różnorodność oferowanych przez koncern staników sportowych, została zakazana przez brytyjską organizację zajmującą się nadzorem rynku reklamowego ASA (Advertising Standards Authority). To efekt skarg, które wpłynęły do tej branżowej organizacji po kampanii Adidasa, w której nagie piersi były obecne na ogólnodostępnych plakatach czy w mediach społecznościowych. ASA uznała, że reklamy te uprzedmiotowiały kobiety „seksualizując je i sprowadzając do części ciała”. Problemem było też to, że reklamy te mogły być dostępne dla dzieci.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem
Handel
Cła Trumpa mogą uderzyć w hossę na giełdzie w Tokio