Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 09:23 Publikacja: 09.03.2022 13:52
Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński
Z najnowszych danych firmy NielsenIQ wynika, że w ósmym tygodniu bieżącego roku (w dniach 21-27 lutego, tj. w pierwszym tygodniu wojny) 30 czołowych sieci zwiększyło sprzedaż o 12 proc. w porównaniu do analogicznego tygodnia roku poprzedniego. Sprzedaż jest również wyższa w odniesieniu do średniej dynamiki z poprzedzających siedmiu tygodni 2022 r. o 8 proc.
Firma podkreśla, że wśród kategorii, które wykazały wyraźnie wyższe wzrosty sprzedaży w tygodniu ósmym, czyli ostatnim lutego w porównaniu do dynamiki z poprzedzających tygodni można wymienić pieluchy, artykuły kobiece, jedzenie dla dzieci, a także produkty spożywcze o długim terminie przydatności, jak mąka, cukier, makaron, ryż, konserwy mięsne i rybne. Najsilniejsze wzrosty odnotowały podstawowe kategorie spożywcze - sprzedaż mąki wzrosła 157 proc., cukru 83 proc., konserwy mięsnych 80 proc., makaronu 59 proc. czy ryżu 53 proc.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wszystkie kraje świata miały czas do 9 lipca na wypracowanie umów handlowych z USA. Prezydent Trump przesunął te...
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział, że Biały Dom zacznie niebawem wysyłać do różnych krajów na świecie list...
Rekordowe temperatury w Japonii ograniczyły produkcję zielonej herbaty matcha w tym roku, nadwyrężając dostawy i...
Trwa właśnie ostatni tydzień intensywnych negocjacji UE z USA. Stawką w grze jest zakończenie lub wznowienie woj...
Polacy na produkty ze sklepowych zamrażarek wydają już 5,4 mld zł rocznie, a rynek wciąż rośnie. I to nie tylko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas