Reklama
Rozwiń

Polacy robią zapasy. To wynik wojny w Ukrainie

W pierwszym tygodniu wojny 30 największych sieci handlowych zwiększyło sprzedaż o 12 proc. Polacy ruszyli do robienia zapasów.

Publikacja: 09.03.2022 13:52

Polacy robią zapasy. To wynik wojny w Ukrainie

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Z najnowszych danych firmy NielsenIQ wynika, że w ósmym tygodniu bieżącego roku (w dniach 21-27 lutego, tj. w pierwszym tygodniu wojny) 30 czołowych sieci zwiększyło sprzedaż o 12 proc. w porównaniu do analogicznego tygodnia roku poprzedniego. Sprzedaż jest również wyższa w odniesieniu do średniej dynamiki z poprzedzających siedmiu tygodni 2022 r. o 8 proc.

Firma podkreśla, że wśród kategorii, które wykazały wyraźnie wyższe wzrosty sprzedaży w tygodniu ósmym, czyli ostatnim lutego w porównaniu do dynamiki z poprzedzających tygodni można wymienić pieluchy, artykuły kobiece, jedzenie dla dzieci, a także produkty spożywcze o długim terminie przydatności, jak mąka, cukier, makaron, ryż, konserwy mięsne i rybne. Najsilniejsze wzrosty odnotowały podstawowe kategorie spożywcze - sprzedaż mąki wzrosła 157 proc., cukru 83 proc., konserwy mięsnych 80 proc., makaronu 59 proc. czy ryżu 53 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem