Reklama

Sytuacja małych sklepów w lutym się poprawiła

Wzrosły obroty i wartość koszyka, a klienci częściej odwiedzali takie sklepy niż przed rokiem. To również efekt wojny w Ukrainie.

Publikacja: 09.03.2022 11:50

Sytuacja małych sklepów w lutym się poprawiła

Foto: Adobe Stock

Z badania M/platform na próbie 1098 osób prowadzących małe oraz średnie sklepy wynika, że wartość średniego koszyka w lutym wzrosła 8,2 proc. rdr, zatem na przeciętne zakupy wydajemy o 1,81 zł więcej niż przed rokiem. O 1,6 proc. wzrosła też liczba wizyt klientów w sklepach tradycyjnych, w efekcie obroty sektora w lutym 2022 r. wzrosły o 10 proc.

W przeciwieństwie do poprzednich miesięcy, znacznie więcej grup produktowych odnotowało wzrosty sprzedaży. Wśród kluczowych dla tego kanału sprzedaży kategorii jedyną, której wartość nie wzrosła, była kategoria wódki ze spadkiem 2,4 proc. Wzrosty odnotowały natomiast między innymi wyroby tytoniowe (2,7proc.), piwo (3,8proc.), nabiał (6,7proc.), napoje bezalkoholowe (2,7 proc.), słodycze (3,8 proc.) czy alkohole mocne, jak whisky, rum, likiery, gin (12 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama