Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 18:50 Publikacja: 09.03.2022 11:50
Foto: Adobe Stock
Z badania M/platform na próbie 1098 osób prowadzących małe oraz średnie sklepy wynika, że wartość średniego koszyka w lutym wzrosła 8,2 proc. rdr, zatem na przeciętne zakupy wydajemy o 1,81 zł więcej niż przed rokiem. O 1,6 proc. wzrosła też liczba wizyt klientów w sklepach tradycyjnych, w efekcie obroty sektora w lutym 2022 r. wzrosły o 10 proc.
W przeciwieństwie do poprzednich miesięcy, znacznie więcej grup produktowych odnotowało wzrosty sprzedaży. Wśród kluczowych dla tego kanału sprzedaży kategorii jedyną, której wartość nie wzrosła, była kategoria wódki ze spadkiem 2,4 proc. Wzrosty odnotowały natomiast między innymi wyroby tytoniowe (2,7proc.), piwo (3,8proc.), nabiał (6,7proc.), napoje bezalkoholowe (2,7 proc.), słodycze (3,8 proc.) czy alkohole mocne, jak whisky, rum, likiery, gin (12 proc.).
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
50-procentowe cła nałożone przez Donalda Trumpa na Indie weszły dziś w życie. Nowe taryfy zagrażają tysiącom mał...
Prezydent Donald Trump ogłosił w piątek, że jego administracja rozpoczyna „szeroko zakrojone" dochodzenie w spra...
Premier Kanady Mark Carney zadeklarował w piątek, że jego rząd zlikwiduje wiele odwetowych ceł na amerykańskie t...
Trzeci kwartał 2025 r. zaczął się dla modowo-jubilerskiej grupy z Krakowa "poprawnie" - ocenia zarząd. Przejęcie...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Tylko w ostatnich latach rynek na tego typu produkty kupowane online rósł rocznie średnio o 34 proc. Do 2029 r....
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas