Reklama

W sklepach nadal mało klientów

Przez kolejny lockdown ruch w centrach w styczniu jest o 60 proc. mniejszy niż rok temu. Sieci mają szansę na lepsze wyniki, prognozy są lepsze.

Publikacja: 19.01.2021 21:00

W sklepach nadal mało klientów

Foto: Bloomberg

Z danych ShooperTrak Index wynika, że styczniowe tygodnie przyniosły ok. 60-proc. spadki liczby klientów w stosunku do tego okresu w 2020 r. – O tej porze roku powinniśmy być w szczycie sezonu wyprzedaży. Przez kolejne lockdowny straciliśmy już listopad, potem końcówkę grudnia, a teraz cały styczeń, czyli de facto otwarcie roku – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.

Choć galerie wciąż nie mają szans na normalną pracę, to sektor spożywczy liczy na dużo lepszy wynik w 2021 r. Z najnowszych danych Euromonitor International wynika, że w 2021 r. rynek powinien urosnąć 2,8 proc. po 0,9 proc. spadku w roku 2020 (dane w cenach stałych). Uwzględniając inflację oraz wzrost cen spowodowany podatkiem obrotowym czy cukrowym, od stycznia będzie on wyższy. Najszybciej rosnącym kanałem pozostaną dyskonty. Świetnie poradziły sobie już w 2020 r., rosnąc o 7,7 proc., w tym roku ma być 7,9 proc. wzrostu. Wiceliderem są sklepy convenience, jak znana sieć Żabka, która w 2020 r. rozbudowała sieć o 1000 sklepów i ma ich niemal 7 tys.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Handel
Czy Trump dogadał się z Chinami w sprawie ceł i TikToka? Intrygujący wpis na Truth Social
Handel
Towar za towar. Rozkręca się handel barterowy między Rosją a Chinami
Handel
Chińskie śledztwo w sprawie chipów z USA. Rozmowy handlowe nabierają tempa
Reklama
Reklama