Reklama
Rozwiń
Reklama

W sklepach nadal mało klientów

Przez kolejny lockdown ruch w centrach w styczniu jest o 60 proc. mniejszy niż rok temu. Sieci mają szansę na lepsze wyniki, prognozy są lepsze.

Publikacja: 19.01.2021 21:00

W sklepach nadal mało klientów

Foto: Bloomberg

Z danych ShooperTrak Index wynika, że styczniowe tygodnie przyniosły ok. 60-proc. spadki liczby klientów w stosunku do tego okresu w 2020 r. – O tej porze roku powinniśmy być w szczycie sezonu wyprzedaży. Przez kolejne lockdowny straciliśmy już listopad, potem końcówkę grudnia, a teraz cały styczeń, czyli de facto otwarcie roku – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.

Choć galerie wciąż nie mają szans na normalną pracę, to sektor spożywczy liczy na dużo lepszy wynik w 2021 r. Z najnowszych danych Euromonitor International wynika, że w 2021 r. rynek powinien urosnąć 2,8 proc. po 0,9 proc. spadku w roku 2020 (dane w cenach stałych). Uwzględniając inflację oraz wzrost cen spowodowany podatkiem obrotowym czy cukrowym, od stycznia będzie on wyższy. Najszybciej rosnącym kanałem pozostaną dyskonty. Świetnie poradziły sobie już w 2020 r., rosnąc o 7,7 proc., w tym roku ma być 7,9 proc. wzrostu. Wiceliderem są sklepy convenience, jak znana sieć Żabka, która w 2020 r. rozbudowała sieć o 1000 sklepów i ma ich niemal 7 tys.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
NINGI Research oskarża CCC o „oszukańczy schemat”. Akcje spadają o ponad 9 proc.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
USA nie kupią chińskiego oleju? Nowe groźby Donalda Trumpa
Handel
Niepewny los ceł Donalda Trumpa. Eksperci dają mu 80 proc. szans na porażkę w sądzie
Handel
Generacja Z przyprawia sklepy o ból głowy
Handel
Chiny skokowo zwiększyły dostawy części do dronów
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama