Reklama
Rozwiń
Reklama

Firmy w Polsce tracą 11,4 mld złotych rocznie na podróbkach

Prawie 12 proc. sprzedaży rocznie, czyli 11,4 mld złotych (ok. 2,7 mld euro) tracą w Polsce krajowi i zagraniczni producenci markowych towarów wskutek podrabiania ich produktów.

Aktualizacja: 06.06.2018 13:21 Publikacja: 06.06.2018 13:10

Firmy w Polsce tracą 11,4 mld złotych rocznie na podróbkach

Foto: 123RF

Na Polskę przypada niespełna 5 proc. z 60 mld euro strat, jakie w krajach Unii ponoszą co roku firmy z powodu podrabiania produktów w 13 sektorach gospodarki. Skalę tych strat wycenia w swoim najnowszym raporcie Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO).

Raport jest wynikiem badania EUIPO prowadzonego przez ostatnich pięć lat w sektorach uznanych za podatne na naruszenia praw własności intelektualnej (kosmetyki i higiena osobista, odzież, obuwie i akcesoria, artykuły sportowe, zabawki i gry, biżuteria i zegarki, torebki i walizki, nagrania muzyczne, napoje spirytusowe i wina, środki farmaceutyczne, pestycydy, smartfony, baterie i opony).

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Chiny pracują nad nowym systemem licencji na eksport metali ziem rzadkich
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Handel
CCC stawia na sklepy stacjonarne. Pokazuje plany na 2026 rok
Handel
Skandal wokół Shein. Francuski rząd zapowiada działania regulacyjne
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama