Firmy w Polsce tracą 11,4 mld złotych rocznie na podróbkach

Prawie 12 proc. sprzedaży rocznie, czyli 11,4 mld złotych (ok. 2,7 mld euro) tracą w Polsce krajowi i zagraniczni producenci markowych towarów wskutek podrabiania ich produktów.

Aktualizacja: 06.06.2018 13:21 Publikacja: 06.06.2018 13:10

Firmy w Polsce tracą 11,4 mld złotych rocznie na podróbkach

Foto: 123RF

Na Polskę przypada niespełna 5 proc. z 60 mld euro strat, jakie w krajach Unii ponoszą co roku firmy z powodu podrabiania produktów w 13 sektorach gospodarki. Skalę tych strat wycenia w swoim najnowszym raporcie Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO).

Raport jest wynikiem badania EUIPO prowadzonego przez ostatnich pięć lat w sektorach uznanych za podatne na naruszenia praw własności intelektualnej (kosmetyki i higiena osobista, odzież, obuwie i akcesoria, artykuły sportowe, zabawki i gry, biżuteria i zegarki, torebki i walizki, nagrania muzyczne, napoje spirytusowe i wina, środki farmaceutyczne, pestycydy, smartfony, baterie i opony).

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?