Allegro coraz mocniej rozpycha się na rynku, aby zaznaczyć swoją pozycję w starciu z Amazonem, który również wyciąga kolejne narzędzia, aby zachęcić Polaków do kupowania na swojej platformie, jak pakiet Prime z najniższą ceną spośród rynków, na których działa firma.
Ambitne plany
Teraz nową płaszczyzną zaznaczenia swojej roli jest rynek zakupów firmowych, czyli B2B. Allegro Biznes, działający od lutego serwis największego sprzedawcy internetowego, wchodzi w strategiczną współpracę z Marketplanet, jednym z liderów tego sektora – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Strony podkreślają, iż pilotażowy program usprawni procesy osobom odpowiedzialnym za zakupy firmowe w korporacjach i dużych przedsiębiorstwach.
– Niemal co druga polska firma dokonała przynajmniej jednego zakupu na Allegro w ciągu ostatniego roku. Allegro jest silnie kojarzone z indywidualnymi zakupami konsumenckimi. Jednak od wielu lat wśród naszych klientów mamy firmy, które kupują nie tylko produkty codziennego użytku, ale także profesjonalne i bardzo drogie narzędzia czy też elementy wyposażenia – mówi Piotr Truszkowski, odpowiedzialny za B2B w Allegro.
Na Allegro sprzedaje i kupuje wiele firm z sektora MŚP, z kolei siłą Marketplanet jest współpraca z wieloma korporacjami, jak Tauron, grupa PGE, mBank, Veolia czy Orange. Platforma podaje, że w jej ekosystemie wartość firmowych zakupów przekroczyła już 50 mld zł. Jest tam ponad 170 tys. firm, a każdego miesiąca odwiedza platformę ponad 300 tys. dostawców.