Polska oferta na rynek chiński

Rodzime firmy mają naprawdę wiele do zaoferowania Chińczykom. Dotyczy to wielu branż.

Aktualizacja: 10.06.2018 21:42 Publikacja: 10.06.2018 21:00

Polska oferta na rynek chiński

Foto: Adobe Stock

– Co prawda rynek chiński jest nasycony, to jednak Chińczycy oczekują wartości dodanej, za którą są w stanie zapłacić wyższą cenę. I my taką wartość możemy zaoferować w niejednej branży – mówi Jacek Strzelecki, ekspert ds. rynku rolno-spożywczego Chin i krajów Azji. Wśród potencjalnych polskich hitów eksportowych do Chin wymienia m.in. przetwory mleczne i owocowo-warzywne, systemy chłodnicze i logistykę z nimi związaną, kosmetyki i chemię domową, meble, ubrania, obuwie i biżuterię. Zapotrzebowanie na produkty coraz wyższej jakości wiąże się z szybko rosnącą w Chinach klasą średnią. Ekonomiści BGŻ BNP Paribas wskazują, że w 2012 r. było to 256 mln osób, a w 2022 r. ma to być już 357 mln (dla porównania cała populacja USA to 326,6 mln). – W Chinach pojawiły się dwie liczne grupy mocno napędzające konsumpcję wewnętrzną. To nowobogaccy i klasa średnia. Wkrótce będzie to łącznie ok. 400 mln osób – mówi Jacqueline Rong, ekonomistka BNP Paribas z Pekinu.

Pozostało 81% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?