Puste sklepy straszą w centrach handlowych po pandemii

Klientów jest o 20–30 proc. mniej niż w 2019 r., więc chętnych na powierzchnie też ubyło. Część galerii czeka zamknięcie lub zmiana profilu.

Publikacja: 03.11.2021 21:00

Centrum handlowe Manufaktura w Łodzi

Centrum handlowe Manufaktura w Łodzi

Foto: PAP/Grzegorz Michałowski

Z danych firmy Colliers, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza, wynika, że na koniec półrocza współczynnik pustostanów w centrach handlowych wynosił 5,3 proc. – to wzrost w ujęciu rocznym o 0,5 pkt proc. – co przekłada się na 345 tys. mkw. powierzchni. To mnie więcej tyle, ile w ostatnich latach na rynku pojawia się nowej powierzchni rocznie. Najwięksi operatorzy centrów jak Atrium czy EPP odmówili skomentowania danych.

Sytuacja różni się też w poszczególnych miastach – w Poznaniu jest już 8,6 proc. pustostanów. Dwa największe obiekty mają minimalną liczbę pustych lokali, za to kilkanaście małych i średnich centrów ma dwucyfrowe wskaźniki.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Amerykanie wiedzą, kto przegra wojnę handlową między USA a UE
Handel
CCC: akcjonariusze zgodzili się na emisje nowych akcji. Nie byli jednomyślni
Handel
Cła Trumpa uderzą w polskich producentów alkoholi
Handel
Węgierskie starcie z supermarketami. Bo rząd nie radzi sobie z inflacją
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Tesla postanowiła się bronić. Alarmuje, że cła są dla niej niekorzystne
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń