Reklama

Puste sklepy straszą w centrach handlowych po pandemii

Klientów jest o 20–30 proc. mniej niż w 2019 r., więc chętnych na powierzchnie też ubyło. Część galerii czeka zamknięcie lub zmiana profilu.

Publikacja: 03.11.2021 21:00

Centrum handlowe Manufaktura w Łodzi

Centrum handlowe Manufaktura w Łodzi

Foto: PAP/Grzegorz Michałowski

Z danych firmy Colliers, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza, wynika, że na koniec półrocza współczynnik pustostanów w centrach handlowych wynosił 5,3 proc. – to wzrost w ujęciu rocznym o 0,5 pkt proc. – co przekłada się na 345 tys. mkw. powierzchni. To mnie więcej tyle, ile w ostatnich latach na rynku pojawia się nowej powierzchni rocznie. Najwięksi operatorzy centrów jak Atrium czy EPP odmówili skomentowania danych.

Sytuacja różni się też w poszczególnych miastach – w Poznaniu jest już 8,6 proc. pustostanów. Dwa największe obiekty mają minimalną liczbę pustych lokali, za to kilkanaście małych i średnich centrów ma dwucyfrowe wskaźniki.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Chińskie śledztwo w sprawie chipów z USA. Rozmowy handlowe nabierają tempa
Handel
Swatch odpowiada Donaldowi Trumpowi na cła nowym zegarkiem
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Reklama
Reklama