Reklama

Ceny w górę, sprzedaż spadnie

W Polsce wrażliwość konsumentów na wzrost cen należy do najwyższych na świecie. W efekcie wyzwanie związane z inflacją jest dla biznesu jeszcze większe, ponieważ proporcjonalnie do wzrostu cen spada sprzedaż.

Aktualizacja: 24.10.2021 21:18 Publikacja: 24.10.2021 21:00

Ceny w górę, sprzedaż spadnie

Foto: AdobeStock

Z danych firmy Nielsen wynika, że w Polsce wskaźnik elastyczności cenowej jest jednym z najniższych na świecie i wynosi -2,4. Z raportowanych rynków bardziej ujemny jest jedynie w Malezji i Arabii Saudyjskiej, a w Europie wszystkie kraje mają mniejszy wpływ tego elementu na rynek.

Ostrożnie na zakupach

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Chińskie śledztwo w sprawie chipów z USA. Rozmowy handlowe nabierają tempa
Handel
Swatch odpowiada Donaldowi Trumpowi na cła nowym zegarkiem
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Reklama
Reklama