Reklama
Rozwiń
Reklama

Więcej kradzieży w sklepach. Złodzieje najczęściej wybierają alkohol

Rosnące ceny sprzyjają sklepowym złodziejom, którzy najchętniej wybierają najdroższe produkty w ofercie. Zwłaszcza te wysokoprocentowe.

Publikacja: 05.10.2021 13:18

Więcej kradzieży w sklepach. Złodzieje najczęściej wybierają alkohol

Foto: Adobe Stock

Europejskie sklepy z powodu kradzieży tracą rocznie blisko 50 mld euro - wynika z badania instytutu Crime&Tech oraz Checkpoint Systems. W ręce złodziei najczęściej wpadają produkty alkoholowe, w tym również bardzo drogie trunki.

W tym czasie polscy sprzedawcy tracą corocznie towar o wartości ponad 270 mln euro. Główną przyczyną powstawania strat są kradzieże sklepowe. Sprzedawcy podkreślają, że te utrzymują niestety tendencję wzrostową. – Skupiamy się tutaj na branży spożywczej, gdyż ta ze względu na nieuczciwych konsumentów traci zdecydowanie najwięcej spośród pozostałych. Zwłaszcza, jeśli mówimy o kradzieży wysokogatunkowego alkoholu, gdzie jeden produkt nierzadko kosztuje kilkaset złotych. Trudno powiedzieć, by zjawisko to miało występować rzadziej, zważywszy na trendy wskazywane przez sprzedawców detalicznych – mówi Ewa Pytkowska, szefowa Checkpoint Systems.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama