Reklama

Tajski koncern przejmuje polskiego potentata soi

Właściciel istniejącej od 1991 r. marki Polsoja trafia do grupy tajskiego producenta roślinnej żywności, który zapowiada nowe produkty także na polski rynek.

Publikacja: 04.10.2021 15:10

Tajski koncern przejmuje polskiego potentata soi

Foto: Adobe Stock

Polsoja, znany producent m.in. tofu i innych wyrobów z soi, należy do Well Well Invest, jednego z największych producentów żywności roślinnej w Polsce i regionie, działającego w tym segmencie od 1991 roku. Produkuje pod markami Polsoja, Well Well oraz markami własnymi sieci handlowych w Polsce i Europie.

Główna siedziba firmy mieści się w Warszawie, a zakład produkcyjny o wielkości ponad 6 tys. mkw. ma w czeskiej miejscowości Lipnik, zatrudnia ponad 200 osób.

Podpisano już umowę inwestycyjną ze spółką Plant-Tec Europe z Grupy CPF (Charoen Pokphand Foods) z siedzibą w Bangkoku w Tajlandii, wartości umowy nie podano. W 2021 roku po ponad dwuletnich pracach badawczych tajska firma wprowadziła na rynek roślinny zamiennik mięsa „Meat Zero”. Jej roczny obrót to ponad 18,8 mld dol. Spółka jest notowana na giełdzie papierów wartościowych SET w Bangkoku.

Czytaj więcej

Jaja drogie, ale będą jeszcze droższe

Kategoria roślinnych zamienników mięsa rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie, w Polsce sprzedaż rocznie rośnie ponad 100 proc., ma ogromny potencjał do rozwoju. Już ok. 40 proc. polskich konsumentów, kierujących się zdrowiem, ekologią lub etyką deklaruje chęć ograniczania mięsa i nabiału w diecie i sięga po ich roślinne odpowiedniki.

Reklama
Reklama

- Połączenie z Plant-Tec Europe daje nam dostęp do innowacji technologicznych i produktowych, co pozwoli na szybkie wprowadzanie nowych, atrakcyjnych wyrobów na bazie roślin, odpowiadających na potrzeby wegan, wegetarian i flexitarian oraz umożliwi Grupie Well Well rozwój dystrybucji własnych produktów w całej Europie - mówi Katarzyna Gębala, współzałożycielka Polsoja i prezeska Well Well Invest. - Zakładamy również optymalizację zaopatrzenia w surowce, dzięki globalnej skali działania naszego partnera - dodaje.

- Nasze wspólne przedsięwzięcie z Well Well Invest wpisuje się w globalną strategię działania w ramach projektu „Meat Zero”, którego celem jest osiągnięcie pozycji najlepszej marki mięsa alternatywnego w Azji w 2022 roku i miejsca w pierwszej trójce producentów mięsnych zamienników na świecie do 2026 r. - mówi Piotr Her, prezes Plant-Tec Europe. - Mamy nadzieję, że pierwsze produkty Meat Zero pojawią się w polskich sklepach jeszcze w tym roku. Jednocześnie doceniamy dotychczasowe osiągnięcia technologiczne założycieli marki Polsoja i chcemy wspierać dalszy rozwój produktów jak również marek grupy - dodaje.

Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Przemysł spożywczy
Sieć Domino’s Pizza ma kłopoty. Kolejny brytyjski szef odchodzi, sprzedaż spada
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama