Tajski koncern przejmuje polskiego potentata soi

Właściciel istniejącej od 1991 r. marki Polsoja trafia do grupy tajskiego producenta roślinnej żywności, który zapowiada nowe produkty także na polski rynek.

Publikacja: 04.10.2021 15:10

Tajski koncern przejmuje polskiego potentata soi

Foto: Adobe Stock

Polsoja, znany producent m.in. tofu i innych wyrobów z soi, należy do Well Well Invest, jednego z największych producentów żywności roślinnej w Polsce i regionie, działającego w tym segmencie od 1991 roku. Produkuje pod markami Polsoja, Well Well oraz markami własnymi sieci handlowych w Polsce i Europie.

Główna siedziba firmy mieści się w Warszawie, a zakład produkcyjny o wielkości ponad 6 tys. mkw. ma w czeskiej miejscowości Lipnik, zatrudnia ponad 200 osób.

Podpisano już umowę inwestycyjną ze spółką Plant-Tec Europe z Grupy CPF (Charoen Pokphand Foods) z siedzibą w Bangkoku w Tajlandii, wartości umowy nie podano. W 2021 roku po ponad dwuletnich pracach badawczych tajska firma wprowadziła na rynek roślinny zamiennik mięsa „Meat Zero”. Jej roczny obrót to ponad 18,8 mld dol. Spółka jest notowana na giełdzie papierów wartościowych SET w Bangkoku.

Czytaj więcej

Jaja drogie, ale będą jeszcze droższe

Kategoria roślinnych zamienników mięsa rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie, w Polsce sprzedaż rocznie rośnie ponad 100 proc., ma ogromny potencjał do rozwoju. Już ok. 40 proc. polskich konsumentów, kierujących się zdrowiem, ekologią lub etyką deklaruje chęć ograniczania mięsa i nabiału w diecie i sięga po ich roślinne odpowiedniki.

- Połączenie z Plant-Tec Europe daje nam dostęp do innowacji technologicznych i produktowych, co pozwoli na szybkie wprowadzanie nowych, atrakcyjnych wyrobów na bazie roślin, odpowiadających na potrzeby wegan, wegetarian i flexitarian oraz umożliwi Grupie Well Well rozwój dystrybucji własnych produktów w całej Europie - mówi Katarzyna Gębala, współzałożycielka Polsoja i prezeska Well Well Invest. - Zakładamy również optymalizację zaopatrzenia w surowce, dzięki globalnej skali działania naszego partnera - dodaje.

- Nasze wspólne przedsięwzięcie z Well Well Invest wpisuje się w globalną strategię działania w ramach projektu „Meat Zero”, którego celem jest osiągnięcie pozycji najlepszej marki mięsa alternatywnego w Azji w 2022 roku i miejsca w pierwszej trójce producentów mięsnych zamienników na świecie do 2026 r. - mówi Piotr Her, prezes Plant-Tec Europe. - Mamy nadzieję, że pierwsze produkty Meat Zero pojawią się w polskich sklepach jeszcze w tym roku. Jednocześnie doceniamy dotychczasowe osiągnięcia technologiczne założycieli marki Polsoja i chcemy wspierać dalszy rozwój produktów jak również marek grupy - dodaje.

Polsoja, znany producent m.in. tofu i innych wyrobów z soi, należy do Well Well Invest, jednego z największych producentów żywności roślinnej w Polsce i regionie, działającego w tym segmencie od 1991 roku. Produkuje pod markami Polsoja, Well Well oraz markami własnymi sieci handlowych w Polsce i Europie.

Główna siedziba firmy mieści się w Warszawie, a zakład produkcyjny o wielkości ponad 6 tys. mkw. ma w czeskiej miejscowości Lipnik, zatrudnia ponad 200 osób.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”