Właściciel Reserved zwiększył inwestycje

590 mln zł, czyli o około 14 proc. więcej, niż zakładał pierwotny plan, zainwestuje w tym roku Grupa LPP.

Aktualizacja: 04.09.2018 21:47 Publikacja: 04.09.2018 21:00

Właściciel Reserved zwiększył inwestycje

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Przy okazji publikacji wyników za I półrocze br. największa firma odzieżowa w kraju podniosła plan inwestycyjny na ten rok z 520 mln zł do 590 mln zł. Nie zmieniła przy tym wysokości wydatków na rozbudowę sieci sklepów. De facto plan rozbudowy powierzchni handlowej został delikatnie ograniczony (z 1,108 mln do 1,105 mln mkw. w kraju i za granicą).

Zgodnie ze zmodyfikowanym planem w tym roku właściciel marki Reserved wyda na sieć sklepów 350 mln zł (bez zmian), za to na biura przeznaczy około 135 mln zł (poprzednio 95 mln zł), a na logistykę i systemy informatyczne 105 mln zł (poprzednio mowa była o 75 mln zł).

Wyższe wydatki na biura to efekt negocjowanej jeszcze umowy zakupu dodatkowego biurowca w Gdańsku, który ma pomieścić rosnącą załogę, oraz przesunięcia części wydatków z 2019 na bieżący rok.

LPP podało też więcej informacji o planach na kolejny rok. Nowymi dwoma rynkami (dziś jest w 23 krajach) grupy będą Finlandia oraz Bośnia i Hercegowina.

2019 rok ma przynieść także start nowego projektu: wspólnego sklepu internetowego dla państw Europy.

Za sprawą ogłoszonej budowy magazynu w Brześciu Kujawskim (łącznie pochłonie 400 mln zł) przyszłoroczne inwestycje grupy sięgną około 690 mln zł – zapowiedział we wtorek wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. W 2020 roku zaś mają wynieść 790 mln zł.

Wszystkimi tymi informacjami LPP podzieliło się, prezentując sprawozdanie za I półrocze. W samym II kw. Grupa – pierwszy raz o tej porze roku – wykazała ponad 2 mld zł przychodu (wzrost o 20,2 proc. rok do roku) oraz 206 mln zł zysku netto (wzrost o 19 proc. ).

Przy okazji publikacji wyników za I półrocze br. największa firma odzieżowa w kraju podniosła plan inwestycyjny na ten rok z 520 mln zł do 590 mln zł. Nie zmieniła przy tym wysokości wydatków na rozbudowę sieci sklepów. De facto plan rozbudowy powierzchni handlowej został delikatnie ograniczony (z 1,108 mln do 1,105 mln mkw. w kraju i za granicą).

Zgodnie ze zmodyfikowanym planem w tym roku właściciel marki Reserved wyda na sieć sklepów 350 mln zł (bez zmian), za to na biura przeznaczy około 135 mln zł (poprzednio 95 mln zł), a na logistykę i systemy informatyczne 105 mln zł (poprzednio mowa była o 75 mln zł).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Polacy coraz chętniej kupują używane produkty. Które firmy już to zauważyły?
Handel
Rząd Orbana skarży sieć sklepów. Uważa, że został zniesławiony
Handel
W niedzielę, 28 kwietnia, sklepy otwarte. Okazja do zaopatrzenia się na majówkę
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił