Połączenie Meituan.com i Dianping Holdings - firm, które w internecie sprzedają wszystko: od biletów kinowych, po kupony zniżkowe do restauracji, aż po żywność dostarczana prosto do domu, zdominuje chiński rynek handlu internetowego - pisze "Financial Times".

Meituan, chiński odpowiednik Grupona, zajmuje około 52 proc. chińskiego rynku internetowego, który jest wart ponad 12 mld dolarów według wyliczeń Analysys International. natomiast aplikacja Dianping zajmuje około 30 proc. rynku. Razem stworzą firmę, która zdecydowanie zdominuje rynek i zagrozi pozycji konkurencji takiej jak wyszukiwarce Baidu, należącej do platformy Nuomi, która zapowiadała utworzenie podobnego do Groupona serwisu.

W Meituan.com udziały ma Alibaba. a w Dianping zainwestował Tencent, mocny rywal Alibaby na chińskim rynku.

Zhang Tao, prezes Dianping powiedział mediom, że mimo iż firmy dotychczas mocno ze sobą konkurowały, to teraz nadszedł czas na tę "nieuchronna decyzję". Wang Xing, prezes Meituan z kolei powiedział, że połączenie obu firm to wspólne i zgodne życzenie zarówno kierownictwa, jak i inwestorów oraz pracowników obu koncernów.

- Połączenie tych dwóch firm sprawi, że będą absolutnie dominować nad rynkiem zakupów grupowych - uważa Wang Weidong, analityk z pekińskiego IResearch, dodając, że firma będzie jeszcze bardziej "wywierać nacisk na konkurentów".