Założone w 2008 r. Zalando rozwija się w imponującym tempie. Firma, mająca siedzibę w Berlinie, oferuje na swojej platformie internetowej ponad 1500 odzieżowych marek i ponad 150 tys. produktów.
Według wstępnych szacunków w III kwartale Zalando zanotowało wzrost przychodów o 42 proc. r/r, do 715 mln euro. Jednocześnie niemiecka firma podniosła prognozę wzrostu przychodów na cały rok do 33–35 proc. z 28–31 proc. (to już drugi raz, bo podniosła prognozę także w sierpniu, na początku roku zakładano 20–25-proc. wzrost). Jednak na poziomie zysku operacyjnego firma zanotowała stratę w wysokości 18-32 mln euro (to dane szacunkowe). Być może wynika to z efektów sezonowych - III kwartał jest najsłabszym w roku okresem dla branży odzieżowej. Ale Zalando przyznaje, że jego wyniki w tym czasie obniżyły także spore inwestycje (wyższe koszty logistyczne, rozwój aplikacji mobilnej, koszty marketingowe).