Reklama
Rozwiń

Zalando podgryza sklepy odzieżowe

Internetowa platforma, sprzedająca odzież i obuwie w kilkunastu krajach, podbiera rynek tradycyjnym sklepom, również w Polsce.

Publikacja: 17.10.2015 08:00

Zalando podgryza sklepy odzieżowe

Foto: 123RF

Założone w 2008 r. Zalando rozwija się w imponującym tempie. Firma, mająca siedzibę w Berlinie, oferuje na swojej platformie internetowej ponad 1500 odzieżowych marek i ponad 150 tys. produktów.

Według wstępnych szacunków w III kwartale Zalando zanotowało wzrost przychodów o 42 proc. r/r, do 715 mln euro. Jednocześnie niemiecka firma podniosła prognozę wzrostu przychodów na cały rok do 33–35 proc. z 28–31 proc. (to już drugi raz, bo podniosła prognozę także w sierpniu, na początku roku zakładano 20–25-proc. wzrost). Jednak na poziomie zysku operacyjnego firma zanotowała stratę w wysokości 18-32 mln euro (to dane szacunkowe). Być może wynika to z efektów sezonowych - III kwartał jest najsłabszym w roku okresem dla branży odzieżowej. Ale Zalando przyznaje, że jego wyniki w tym czasie obniżyły także spore inwestycje (wyższe koszty logistyczne, rozwój aplikacji mobilnej, koszty marketingowe).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę