Reklama

Barometr: Black Friday i Cyber Monday w e-sklepach to chwyt reklamowy

Obniżki cen w Black Friday i Cyber Monday, czyli w dniach rabatów w polskich e-sklepach były mniejsze, niż mogłoby to wynikać z przekazów reklamowych i marketingowych sprzedawców - poinformowała w poniedziałek firma doradcza Deloitte w raporcie.

Publikacja: 05.12.2016 11:02

Barometr: Black Friday i Cyber Monday w e-sklepach to chwyt reklamowy

Foto: 123rf.com

Badanie pt. "Świąteczny barometr cenowy", przeprowadzone przez Deloitte, Dealavo i Google, objęło 800 sklepów internetowych.

Jak napisano w analizie, promowane przez sklepy online dni wielkich obniżek: Black Friday (25 listopada) i Cyber Monday (28 listopada) w większości przypadków okazały się jedynie chwytem marketingowym. "Różnica cen w tych dniach w porównaniu do poprzedzającego tygodnia wyniosła zaledwie od 0 do 2 proc. Warto wspomnieć, że część sklepów w tym okresie stosowało kody rabatowe, które nie zostały uwzględnione w analizie. W przypadku niektórych z nich występowało selektywne premiowanie klientów kodami rabatowymi" - podali autorzy barometru.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Reklama
Reklama