Reklama

W sieci coraz ostrzejsza walka o klientów

Liczba e-sklepów przestała już rosnąć. Choć w 2016 r. powstało ok. 7,5 tys. nowych, to porównywalna liczba została jednocześnie zlikwidowana.

Aktualizacja: 22.01.2017 20:10 Publikacja: 22.01.2017 19:46

Foto: 123RF

E-commerce to wciąż zdecydowanie najszybciej rosnąca część branży handlowej w Polsce. Jednak o ile wartość rynku nadal szybko rośnie – w tym roku może już sięgnąć nawet ok. 40 mld zł – o tyle jednocześnie panuje na nim coraz ostrzejsza konkurencja.

– Co roku w Polsce rejestruje się od 6 do 8 tys. sklepów. Ponad 80 proc. z nich. nie wytrzymując silnej konkurencji, kończy działalność w kolejnych dwóch, trzech latach – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska, firmy, która zebrała dane specjalnie dla „Rzeczpospolitej". – W 2016 r. w Polsce zarejestrowano 7,5 tys. sklepów. Wyrejestrowano liczbę zbliżoną. Obecnie szacuje się, że na polskim rynku aktywnie działa nieco ponad 20 tys. sklepów internetowych – dodaje.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Reklama
Reklama