Amazon, największy operator online w zakresie sprzedaży towarów non-food planuje otwarcie stacjonarnych sklepów w Niemczech. Jak powiedział w poniedziałek (18.12.2017) grupie medialnej Funke szef niemieckiego oddziału Amazon Ralf Kleber „to nie jest kwestia tego czy w ogóle, lecz kiedy”. Nie określił jednak dokładnych ram czasowych realizacji projektu. Ralf Kleber podkreślił także, że tradycyjny handel detaliczny stanowi nadal 90-95 procent łącznej wielkości obrotu i jest przez konsumentów wciąż preferowany. Dlatego również Amazon przymierza się do stacjonarnych form sprzedaży. Koncern prowadzi obecnie z dużym powodzeniem dwanaście księgarni w USA. A jak zapewnia, planowane są trzy następne.
Innowacyjne rozwiązania
By rozszerzyć ofertę handlową o artykuły spożywcze, Amazon przejął pół roku temu amerykańską sieć sklepów z żywnością ekologiczną Whole Foods Market. W Seattle, gdzie mieści się centrala handlowego giganta, trwają próby nad nową koncepcją „Amazon go”, w której chodzi o sprzedaż w całkowicie zautomatyzowanym supermarkecie, gdzie odpada płacenie przy kasie. Jak wynika z informacji, chodzi o zastosowanie systemu kamer oraz czujników, które mają dokładnie rejestrować, kto i jakie produkty wziął z półki. System znajduje się jeszcze w fazie rozwoju i testowania.
W Niemczech działa już serwis dostaw świeżej żywności Amazon Fresh. Obecnie jest dostępny tylko w Berlinie i pobliskim Poczdamie, ale już wkrótce ma ruszyć centrum dystrybucyjne w Monachium.
Koncern, który słynie ze swojej innowacyjności, jako pierwszy wprowadził bezpłatną dostawę do domu klienta zamówionego towaru online. Aktualnie pracuje też nad nowszymi, bardziej wydajnymi rozwiązaniami m.in. bezpośrednimi dostawami produktów do bagażnika, na balkon czy taras. Od 10 lat istnieje aplikacja Amazon Prime Video i jak zapewnia Ralf Kleber „nasi klienci dobrze ją oceniają”.