- Kluczem jest inwestowanie w edukacje oraz w kompetencje przedsiębiorstw i całego społeczeństwa. Jako Google prowadzimy szkolenia internetowe, kursy, a także warsztaty dla studentów, których celem jest podnoszenie kompetencji cyfrowych Polaków - wyjaśnia Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor krajowy Google Poland.
Dodaje, że kompetencje cyfrowe to bardzo szerokie spectrum możliwości. Pozwalają one nie tylko na obsługiwanie wyszukiwarki internetowej, ale także na tworzenie stron internetowych, prowadzenie e-commerce, czy analizę danych w chmurze. Ekspert podkreśla przy tym, że to właśnie te umiejętności są najbardziej poszukiwane wśród potencjalnych pracowników.
Na jakim etapie należałoby więc rozpocząć naukę tych kompetencji?
- Prawdą jest, że im młodsze pokolenie, tym lepiej radzi sobie z przyswajaniem nowych umiejętności. W szkołach powinno się kłaść nacisk na naukę programowania, przedsiębiorstwa powinny stwarzać możliwość dalszego dokształcania się. Kluczem jest nauka umiejętności praktycznych takich jak prowadzenie biznesu, czy też docieranie do nowych klientów.