Reklama

Dobry kwartał na GPW mimo koronawirusa. Wzrosły obroty

97 mln zł przychodów i 29,3 mln zł zysku netto – takimi wynikami GPW zakończyła I kwartał. Zgodnie z tym, czego spodziewali się analitycy, rezultaty te są lepsze niż rok temu.

Aktualizacja: 15.05.2020 09:22 Publikacja: 15.05.2020 09:17

Dobry kwartał na GPW mimo koronawirusa. Wzrosły obroty

Foto: Bloomberg

W analogicznym okresie w 2019 r. GPW miała 84,2 mln zł przychodów i 24,5 mln zł zysku netto. Wzrosty, jakie zanotował operator, to przede wszystkim pochodna lepszych wyników z rynku finansowego, co wiąże się z większymi obrotami. Te widać było przede wszystkim w marcu, gdzie średnie dzienne obroty wynosiły wyraźnie ponad 1 mld zł. Zdecydowanie większy ruch widać było także na rynku terminowym.

Czytaj także: Gremi Media z lepszymi zyskami 

W sumie rynek finansowy wygenerował 58,7 mln zł przychodów wobec 49,5 mln zł rok wcześniej. Wzrosły jednak też przychody z rynku towarowego: z 34,6 mln zł do 38,1 mln zł.

Nieznacznie natomiast zwiększyły się koszty operacyjne. W pierwszych trzech miesiącach roku ukształtowały się one na poziomie 56,1 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie w 2019 r. było to 54,3 mln zł.

- Wzrost zysku netto jest rezultatem wyższego wyniku operacyjnego o 10,9 mln zł oraz znacznie niższego ujemnego salda na przychodach i kosztach finansowych na poziomie minus 4,8 mln zł. Na ujemne saldo przychodów i kosztów finansowych wpływ miały wyższe koszty finansowe, które w bieżącym roku ukształtowały się na poziomie 9,1 mln zł wobec 2,1 mln zł w porównywalnym okresie. Wyższe koszty finansowe w I kw. 2020 roku wynikają z aktualizacji rezerw w spółce zależnej IRGiT na potencjalne zobowiązania z tytułu podatku VAT – czytamy w komentarzu GPW do wyników.

Reklama
Reklama
Giełda
Insiderzy znów aktywni na krajowym parkiecie
Giełda
Jest odreagowanie na GPW. WIG20 w górę
Giełda
Trudny początek września, po którym rynki mogą się długo nie podnieść
Giełda
Korekta w Warszawie nie odpuszcza
Giełda
Inwestorzy znów zaczęli martwić się o Francję
Reklama
Reklama