Reklama

W dłuższym horyzoncie okresy mocnych spadków są okazją do kupowania

Krótkoterminowo mój optymizm rynkowy nieco przygasł, ale w średnim i długim terminie nadal jestem optymistą. Po takich spadkach, indeksy, szczególnie w USA, będą miały z czego odbijać w górę – mówi Emil Łobodziński, doradca inwestycyjny BM PKO BP.

Publikacja: 07.04.2025 05:24

Emil Łobodziński, doradca inwestycyjny BM PKO BP

Emil Łobodziński, doradca inwestycyjny BM PKO BP

Foto: Fot. mpr

Temat ceł w niewielkim stopniu dotyka polską gospodarkę i polskie spółki. Patrząc z tej perspektywy, można byłoby dojść do wniosku, że inwestorzy na GPW tak fundamentalnie nie mają się czego obawiać.

Tak to nie można powiedzieć. Zawsze jest coś, czego można się obawiać. Bardzo dużo będzie zależało od tego, jak sytuacja z cłami dalej się rozwinie. To, co zapowiedział w ubiegłym tygodniu Trump, faktycznie na naszą gospodarkę będzie miało niewielki wpływ. Pytanie brzmi jednak, czy to, co zostało ogłoszone, zostanie utrzymane, bo jeśli tak się stanie, to w perspektywie średnioterminowej będzie to miało znaczenie przede wszystkim dla Stanów Zjednoczonych, ale pośrednio uderzy to także w inne kraje i globalną gospodarkę. Może to być mocne uderzenie, bo tak wysokiego poziomu ceł nie było od bardzo dawna. Większość chyba jednak zakłada, że to jest kolejna strategia negocjacyjna Trumpa.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Giełda
Akcje XTB pod presją sprzedających. Zaważyły słabe wyniki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Giełda
XTB słabiej od oczekiwań. Spadek zysku o 74 proc.
Giełda
Kolejny dzień i kolejny rekord WIG-u
Giełda
WIG20 utknął pod szczytem hossy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Giełda
Dzień Edukacji Finansowej na GPW. Jak odnaleźć się w świecie finansów?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama