Reklama
Rozwiń
Reklama

Sypnęło niespodziankami w wynikach spółek za III kwartał

Wiele firm z warszawskiej giełdy pokazało lepsze wyniki, niż można było się spodziewać. Które z nich mocno zaskoczyły rynek?

Publikacja: 30.11.2023 03:00

Sypnęło niespodziankami w wynikach spółek za III kwartał

Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Psujek

Będący już na finiszu sezon publikacji raportów kwartalnych przyniósł generalnie więcej pozytywnych zaskoczeń niż rozczarowań. Warto jednak pamiętać, że ze względu na słabszą koniunkturę gospodarczą nie zawsze poprzeczka była ustawiona wysoko.

Jedną z większych niespodzianek sprawił inwestorom Mabion. Spółka znacząco poprawiła rezultaty sprzed roku i wypadła dużo lepiej od przewidywań analityków. Dobre wyniki skłoniły jej zarząd do rewizji w górę oczekiwanej marży EBITDA do powyżej 35 proc. wobec zakładanych wcześniej ponad 30 proc. – Wyniki finansowe Mabionu oceniamy pozytywnie. Spółka intensywnie pracuje nad pozyskaniem nowych zleceń, a skala składanych ofert pozwala oczekiwać, że w najbliższych miesiącach poinformuje o pierwszym nowym zleceniu pochodzącym spoza Novavaxu – podsumowuje Krzysztof Radojewski, analityk Noble Securities. Spółka mocno liczy, że w przyszłym roku uda jej się bardziej zdywersyfikować bazę klientów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Giełda
Banki wsparły odbicie indeksów w Warszawie
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Giełda
Berkshire Hathaway z solidnym zyskiem i górą gotówki
Giełda
Piątkowa wyprzedaż na giełdzie w Warszawie
Giełda
Dwa światy gigantów z WIG-odzież. III kwartał w LPP i CCC ujawnił różnice
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Giełda
Niedźwiedzie na GPW tak łatwo nie odpuszczają
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama