Szkolna Internetowa Gra Giełdowa czeka na ochotników

Trwa rejestracja do Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej (SIGG). Chętni mogą zgłaszać się do 3 listopada.

Publikacja: 19.10.2023 15:25

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa czeka na ochotników

Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Psujek

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa to projekt o charakterze edukacyjnym, który ma na celu zainteresowanie uczniów zasadami funkcjonowania rynków kapitałowych, giełdą i przede wszystkim możliwościami w zakresie inwestowania oraz oszczędzania długoterminowego.

- Szkolna Internetowa Gra Giełdowa jest jednym z najbardziej wartościowych projektów edukacyjnych realizowanych przez Giełdę i Fundację GPW. Stawia bowiem na wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz uczenie mechanizmów giełdy w sposób możliwie najbardziej praktyczny. Projekt ma tę szczególną zaletę, że łączy edukację z zabawą, dzięki czemu w bardzo przystępny sposób uczy zgłębiać tajniki świata giełdowego – podkreśla Monika Gorgoń, członek zarządu GPW.

– Konkurs cieszy się co roku dużym zainteresowaniem uczniów i nauczycieli. Stanowi doskonałe uzupełnienie wiedzy na temat rynku kapitałowego, z którą młodzi ludzie zapoznają się w ramach przedmiotów ekonomicznych. Dzięki niemu mogą w sposób praktyczny poznać zasady funkcjonowania giełdy, co doskonale wpisuje się w cele programowe przedmiotu biznes i zarządzanie, który od tego roku znalazł się w programie nauczania szkół ponadpodstawowych - dodała Alina Bączar, wiceprezes Fundacji GPW.

W dotychczasowych edycjach SIGG udział wzięło łącznie ponad 350 tys. uczniów. Rejestracja do tegorocznej, 22. edycji SIGG potrwa do 3 listopada 2023 r.

W rozgrywkach SIGG mogą uczestniczyć zespoły uczniów (od 2 do 4 osób) szkół ponadpodstawowych i starszych klas szkół podstawowych z całej Polski, pod opieką nauczyciela. Potrzebną wiedzę z zakresu podstaw ekonomii i działania rynku kapitałowego uczestnicy mogą zdobywać przy pomocy materiałów multimedialnych, filmów i kursów e-learningowych na platformie edukacyjnej SIGG. Nowością w bieżącej edycji jest możliwość udziału w projekcie zespołów wyodrębnionych w ramach drużyn ZHP.

SIGG składa się z dwóch części: inwestycyjnej - polegającej na inwestowaniu wirtualnych pieniędzy w akcje i ETF-y oraz kontrakty terminowe (w drugim etapie) oraz edukacyjnej – polegającej na samokształceniu i weryfikacji zdobytej wiedzy poprzez wyzywanie na pojedynki wiedzy innych uczestników projektu.

Każdy zespół posiada jeden rachunek inwestycyjny oraz określoną kwotę wirtualnych pieniędzy. Zadaniem młodzieży jest uzyskanie możliwie najwyższej stopy zwrotu. Uczestnicy najpierw poznają instrumenty finansowe notowane na GPW: akcje, ETF-y i kontrakty terminowe, a następnie wspólnie podejmują decyzję o tym, w jakie spółki giełdowe lub instrumenty finansowe chcą zainwestować i dokonują transakcji. Aplikacja SIGG doskonale odwzorowuje giełdową rzeczywistość i pozwala uczniom poczuć się jak na prawdziwej giełdzie. Udział w projekcie jest także lekcją z zakresu zarządzania ryzykiem, które nieodłącznie wiąże się z inwestowaniem w instrumenty giełdowe.

Od 6 do 10 listopada trwać będzie gra testowa. 13 listopada rozpocznie się pierwszy etap rywalizacji (handel akcjami i ETF-ami). Potrwa on do 12 stycznia 2024 r. Drugi etap rozpocznie się 26 lutego i potrwa do 29 marca. Uczestnicy będą w nim handlować kontraktami terminowymi. Od 8 do 12 kwietnia przewidziana jest dogrywka dla najlepszych zespołów w województwach. Na 25 kwietnia przewidziano wielki finał SIGG na sali notowań GPW.

Od 6 listopada do 15 stycznia uczestnicy będą mogli uczestniczyć też w części edukacyjnej SIGG.

Nagrody przewidziane zostały zarówno w części edukacyjnej, jak i inwestycyjnej projektu. Najlepsze klasy, które uzyskają najwyższe wyniki na platformie edukacyjnej zostaną nagrodzone (pięć najlepszych klas otrzyma dofinansowanie przyjazdu do siedziby GPW). Na zwycięski zespół czeka 10 tys. zł. Nagrody pieniężne otrzymają także zespoły oraz nauczyciele będący na kolejnych miejscach rankingu (od 1. do 26. miejsca). Ponadto przewidziane zostały atrakcyjne nagrody finansowe i rzeczowe dla uczniów z najlepszymi wynikami punktowymi w ramach platformy edukacyjnej SIGG. 

Partnerami medialnymi projektu są Gazeta Giełdy i Inwestorów "Parkiet" oraz "Rzeczpospolita".

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa to projekt o charakterze edukacyjnym, który ma na celu zainteresowanie uczniów zasadami funkcjonowania rynków kapitałowych, giełdą i przede wszystkim możliwościami w zakresie inwestowania oraz oszczędzania długoterminowego.

- Szkolna Internetowa Gra Giełdowa jest jednym z najbardziej wartościowych projektów edukacyjnych realizowanych przez Giełdę i Fundację GPW. Stawia bowiem na wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz uczenie mechanizmów giełdy w sposób możliwie najbardziej praktyczny. Projekt ma tę szczególną zaletę, że łączy edukację z zabawą, dzięki czemu w bardzo przystępny sposób uczy zgłębiać tajniki świata giełdowego – podkreśla Monika Gorgoń, członek zarządu GPW.

Pozostało 81% artykułu
Giełda
Berkshire Hathaway gromadzi gotówkę. Buffett pozbywa się akcji
Giełda
Zdecydowany kontratak kupujących na GPW
Giełda
Podwójny szczyt WIG20 i spadki w USA
Giełda
WIG20 próbuje powalczyć o 2500 pkt
Giełda
NYSE będzie działać 24/7? To byłaby prawdziwa rewolucja
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił