Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 02.07.2015 13:48 Publikacja: 02.07.2015 13:48
Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik
W czerwcu Vistula wypracowała 45,9 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, czyli o 17,1 proc. więcej niż rok temu. W tym sprzedaż detaliczna zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler) zapewniła 27,4 mln zł, co oznacza wzrost o 22,6 proc. Podobnie jak w poprzednich miesiącach w wolniejszym tempie zwiększyły się obroty segmentu jubilerskiego (marka W.Kruk) - urosły o 7,4 proc., do 14,4 mln zł.
Vistula kontynuuje bardzo dobrą passę z poprzednich miesięcy. Narastająco od początku roku do końca czerwca przychody grupy wzrosły o 16,7 proc., do 235,5 mln zł. Biznes odzieżowy wypracował 130 mln zł przychodów ze sprzedaży detalicznej (+20,6 proc.), zaś jubilerski 83,3 mln zł (+11 proc.). Krakowska grupa w bardzo nieznacznym stopniu zwiększyła w tym czasie swoją powierzchnię handlową, więc podane przez nią przychody można traktować jako sprzedaż porównywalną (czyli obroty realizowane w sklepach funkcjonujących co najmniej rok).
Krajowy rynek akcji znów osuwa się pod własnym ciężarem. Za oceanem rekord Nasdaqa, ale rośnie ryzyko korekty.
Liczbę ofert ratują firmy z NewConnect, a wartość – Żabka. W tle jednak widać dużą niemoc polskiego rynku IPO. Jaki będzie 2025 rok?
Analitycy spodziewają się w przyszłym roku ożywienia na rynku M&A, którego początkowe oznaki już dostrzegają.
Odsetek osób mających dostęp do informacji poufnych, kupujących akcje spadł w USA do poziomu najniższego od kilkunastu lat. Sprawdziliśmy, jak wygląda sytuacja na rodzimym rynku. Wnioski nie napawają optymizmem.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W pierwszych minutach wtorkowego handlu na warszawskiej giełdzie aktywniejszą stroną byli sprzedający, co przełożyło się na korektę głównych indeksów.
Liczbę ofert ratują firmy z NewConnect, a wartość – Żabka. W tle jednak widać dużą niemoc polskiego rynku IPO. Jaki będzie 2025 rok?
Odsetek osób mających dostęp do informacji poufnych, kupujących akcje spadł w USA do poziomu najniższego od kilkunastu lat. Sprawdziliśmy, jak wygląda sytuacja na rodzimym rynku. Wnioski nie napawają optymizmem.
Jednym z fundamentów GPW znów mają być inwestorzy – tak w skrócie można opisać strategiczne kierunki rozwoju operatora rynku na lata 2025–2027.
Przeciętna polska spółka rodzinna na GPW ma ponad 100 milionów złotych wyniku EBITDA, a jej wartość rynkowa przekroczyła miliard złotych w 2023 r.
Ani warszawska GPW, ani inne giełdy w Europie nie wystraszyły się zwycięstwa Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich w USA. Przynajmniej jeśli chodzi o pierwsze reakcje.
IV kwartał pod względem IPO był lepszy niż wcześniejszy, ale na prawdziwy boom trzeba będzie jeszcze poczekać – uważają eksperci PwC.
Spadki cen akcji Żabki, a wcześniej Allegro, pokazują, że polska giełda nie ceni zbytnio spółek handlowych.
Porozumienie akcjonariuszy modowej grupy zbudowane przez twórcę holdingu Colian odkupiło od Jerzego Mazgaja ostatni duży pakiet akcji, który miał w krakowskiej firmie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas