Debiut Snapchata oznaką technologicznej bańki?

Akcje Snap Inc., , właściciela portalu społecznościowego Snapchat, zyskiwały nawet 30 proc. na giełdzie nowojorskiej, w pierwszych minutach po debiucie.

Aktualizacja: 03.03.2017 05:37 Publikacja: 02.03.2017 19:20

Foto: 123RF

Oferta publiczna Snap Inc. była wydarzeniem wyczekiwanym przez inwestorów, ale też niewolnym od wielu kontrowersji. Spółka zebrała w ramach debiutu 3,4 mld dol. Sprzedano 200 mln akcji po 17 dol. za sztukę. Agencja Bloomberga donosiła, że rozważano sprzedanie ich w cenie 19 dol. za sztukę, ale spółka wolała niższą cenę, by uniknąć spadku kursu zaraz po debiucie. IPO wyceniło Snapchata na 20 mld dol.

Wysoka wycena spółki, będącą aż 21,4-krotnością jej przewidywanych tegorocznych przychodów reklamowych wzbudza duże kontrowersje wśród analityków. Serwis ten ma 158 mln użytkowników dziennie, a w zeszłym roku poniósł stratę netto wynoszącą 515 mln dol. Choć jego przychody reklamowe wzrosły w zeszłym roku niemal siedmiokrotnie i przekroczyły 300 mln dol., to spółka ta wciąż jest stosunkowo małym graczem wśród portali społecznościowych. Facebook posiada 1,2 mld aktywnych użytkowników dziennie, a współczynnik c/z (ceny akcji do przewidywanego zysku wypracowanego przez spółkę) wynosi dla niego tylko 10,5. W przypadku Twittera, posiadającego posiadającego 300 mln aktywnych użytkowników, współczynnik c/z wynosi zaledwie 4,8.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Giełda
Arlen wszedł na giełdę z krótką listą zakupów
Giełda
Inwestorzy świętują zakończenie wojny. Efektowne wzrosty w Warszawie
Giełda
Arlen zadebiutował na GPW. Przejęcia zacznie od Hiszpanii
Giełda
Trump ogłasza rozejm na Bliskim Wschodzie. Giełda odrabia straty
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Giełda
Inwestorzy w Warszawie nie panikują