Reklama

Bary i puby szykują się na Euro 2024. Niepotrzebnie

Choć strefy kibica czy lokale gastronomiczne szykują się na większy ruch w związku z piłkarskimi mistrzostwami Europy, większość kibiców będzie oglądać transmisje w domu, a nie barze czy restauracji.

Publikacja: 14.06.2024 14:24

Bary i puby szykują się na Euro 2024. Niepotrzebnie

Foto: Adobe Stock

Choć kibice piłki nożnej zazwyczaj są ważną grupą klientów choćby w barach i pubach, to wiele wskazuje na to, że tego typu miejsca nie mają co liczyć na wielkie zyski w związku z rozpoczynającymi się Mistrzostwami Europy w piłce nożnej. O ile w lokalach gastronomicznych standardem są telewizory, które w razie potrzeby mogą posłużyć widzom podczas transmisji meczu, niemniej nie jest to zjawisko, które może zmienić sytuację finansową gastronomii.

Czytaj więcej

Euro 2024 zapędzi nas przed TV i do sklepów. Sieci szykują promocje

Zyski pubów i sklepów zależą w dużej mierze od wyników polskiej reprezentacji na Euro 2024

- W Polsce bary sportowe, nastawione na transmisje tego typu spotkań i grupujące wokół nich swoją klientelę, nie stały się tak popularne jak w Niemczech czy Wielkiej Brytanii — mówi szef dużej sieci gastronomicznej. - Co więcej, były próby ich uruchomienia, ale wiele upadło, co pokazuje, że polski kibic może lubi oglądać mecz w grupie, ale wystarcza mu do tego domowa kanapa — dodaje.

Branżowi eksperci przyznają, że faktycznie Euro 2024 gastronomii dodatkowych zysków nie da. - Podejście konsumentów do celebracji takich wydarzeń zmieniło się w ostatnich latach, szczególnie pod wpływem pandemii Covid-19, która zwiększyła znaczenie domowych imprez i spotkań w mniejszych grupach - mówi Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy BLIX. Sprzyja takiej celebracji kilka czynników, takich jak dostępność szerokiego wyboru produktów, atrakcyjne promocje oraz łatwość organizacji domowych spotkań.

Czytaj więcej

Euro 2024 to emocje nie tylko sportowe. Spółki giełdowe wydają krocie na sponsoring
Reklama
Reklama

- Wyniki osiągane przez Polaków w turnieju mają znaczący wpływ na poziom sprzedaży – sukcesy drużyny narodowej zwiększają entuzjazm kibiców i intensyfikują zakupy związane z celebrowaniem meczów - dodaje podkreślając, że jeśli Polacy będą przechodzić dalej w turnieju, sprzedaż produktów prawdopodobnie wzrośnie, natomiast ich szybkie odpadnięcie może prowadzić do spadku zainteresowania i tym samym spadku sprzedaży.

Sklepy gotowe na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Najbardziej popularne są piłkarskie gadżety

Na niemieckie mistrzostwa szykuje się więc mocno handel, organizując dodatkowe promocje. - Na pewno większość badanych spędzi ten czas w domu albo z bliskimi czy znajomymi. Co oznacza, że będą raczej wydawali na zakupy do domu, a nie w barze czy restauracji - mówi Magda Tragasz-Serwatka, client business partner NielsenIQ.

Czytaj więcej

Sport nakręca w Polsce nielegalny proceder

Sieć Kaufland podaje nam, że największą popularnością w okresie rozgrywek Euro 2024 cieszą się m.in. piłkarskie gadżety, a wśród asortymentu spożywczego napoje gazowane i niegazowane, piwo, słone przekąski oraz produkty na grilla.

- W związku z dużym zainteresowaniem klientów tymi kategoriami, przewidzieliśmy szereg rabatów i promocji, którymi objęte zostaną m.in. damskie i męskie koszulki z nadrukami, dmuchane rękawice czy opaski z daszkiem, różne rodzaje przekąsek śródziemnomorskich marki własnej oraz liczne produkty do grillowania - podaje biuro prasowe firmy.

Gastronomia
Starbucks w USA traci klientów. Sprzedaż rośnie na świecie mimo drogiej kawy
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama