Wsparcie dla firm oferują punkty konsultacyjne Krajowej Sieci Usług (KSU), której działalność finansowana jest w głównej mierze z programu operacyjnego „Kapitał ludzki". Aktualnie sieć liczy 58 punktów zlokalizowanych w 15 województwach. W 13 regionach działają regionalne punkty konsultacyjne, które odpowiadają za przygotowanie oferty usług dla przedsiębiorców oraz za regionalną promocję sieci. Obecnie każdy z punktów oferuje cztery rodzaje usług.
Specjalny typ usługi proponowany przedsiębiorcom to „Opieka nad klientem". To usługa informacyjna, w ramach której przedsiębiorcy mogą otrzymać informacje, jak i od kogo uzyskać porady m.in. w obszarze transferu technologii, finansowania zwrotnego czy ochrony środowiska. Konsultanci sieci pomagają też w zaaranżowaniu spotkania ze specjalistycznym usługodawcą i prowadzą dalszy monitoring losów klienta.
Aktualnie wśród usługodawców usług specjalistycznych w ramach „Opieki nad klientem" znajdują się wszystkie usługi systemowe Krajowego Systemu Usług, tj. pożyczki i poręczenia, usługi transferu technologii, usługi doradcze w zakresie optymalizacji kosztów oprowadzenia działalności gospodarczej, finansowania zwrotnego oraz usługi doradczo-szkoleniowe z zakresu ochrony środowiska. Katalog usługodawców w ramach „Opieki nad klientem" poszerzany jest też o inne instytucje, które zawarły umowy lub porozumienia o współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości i oferują usługi o jednolitym standardzie dla przedsiębiorców. Wśród usługodawców posiadających określony standard obsługi klienta znajdują się centra obsługi inwestora i eksportera, inkubatory przedsiębiorczości, tzw. aniołowie biznesu, banki, firmy leasingowe i szkoleniowe, parki technologiczne oraz podmioty świadczące usługi w zakresie wzornictwa przemysłowego.
Dwa etapy
„Opieka nad klientem" oferowana jest przedsiębiorcy, gdy diagnoza jego potrzeb wykazała, że skorzystanie z dostępnej w KSU usługi specjalistycznej pomoże mu w prowadzeniu firmy. Obejmuje ona dwa etapy. Pierwszy to diagnoza potrzeb i możliwości klienta w zakresie skorzystania z usługi specjalistycznej dostępnej w KSU oraz asysta przy wyborze jej usługodawcy oraz przy rozpoczęciu współpracy z usługodawcą specjalistycznym. Drugi etap to asysta przy podpisaniu umowy na realizację usługi specjalistycznej i pomoc konsultanta w trakcie korzystania z usługi specjalistycznej przez klienta.