Reklama
Rozwiń
Reklama

Dzieci decydują o rodzinnych wydatkach

Najmłodsi mają wpływ nie tylko na to, jakie buty i ubrania kupują im rodzice. Coraz częściej decydują, jakie meble kupi rodzina czy gdzie spędzi wakacje.

Aktualizacja: 29.10.2019 06:15 Publikacja: 28.10.2019 21:00

Dzieci decydują o rodzinnych wydatkach

Foto: Adobe Stock

Potencjał dzieci jako konsumentów wynika coraz częściej nie tylko z pieniędzy wydawanych przez nie bezpośrednio, ale coraz bardziej liczy się po prostu ich wpływ na rodzinne decyzje finansowe. Wcale niemały, jak wynika z badania Family Power firmy IQS największy jest dla ubrań, zabawek, butów. Niemniej w 13 proc. deklaruje, że dziecko ma duży wpływ na wybór mebli, w 28 proc. jest umiarkowany.

– Wpływ dzieci i młodzieży na wydatki gospodarstwa domowego pozostaje niezmiennie bardzo duży. Nie dotyczy to tylko odzieży, zabawek, gier, czyli produktów bezpośrednio dla nich. W wielu rodzinach wybór mebli, AGD, a nawet samochodu również przebiega z udziałem dzieci – mówi Katarzyna Krzywicka-Zdunek z IQS, liderka badania Family Power.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Finanse
Duża awaria Blika, nie działają płatności. Operator: Obserwujemy zewnętrzny atak
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Finanse
Silny jak polski konsument. Leasing liczy na inwestycje
Finanse
Atak hakerów, wyciekły numery PESEL. Wicepremier ostrzega
Finanse
Fed tnie stopy procentowe. Rynek szykuje się na kolejne cięcia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Finanse
Gorączka złota w Rosji. Obywatele na potęgę skupują kruszec
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama