Magellan zarabia na długach szpitali

Po­gar­sza­ją­ca się sy­tu­acja w słu­żbie zdro­wia nie dla wszyst­kich jest zmar­twie­niem

Publikacja: 06.03.2012 01:23

Po­wo­dy do opty­mi­zmu ma­ją spół­ki ofe­ru­ją­ce pro­duk­ty fi­nan­so­we dla szpi­ta­li i ich do­staw­ców oraz ob­ra­ca­ją­ce wie­rzy­tel­no­ścia­mi pla­có­wek ochro­ny zdro­wia.

Tyl­ko w ubie­głym ro­ku Ma­gel­lan, jed­na z czo­ło­wych firm branży, pod­pi­sa­ła umo­wy o łącz­nej war­to­ści bli­sko 1,4 mld zł, czy­li o po­nad 50 proc. wię­cej niż w 2010 r. Do­ty­czy­ły one przede wszyst­kim fi­nan­so­wa­nia bie­żą­cych po­trzeb szpitali i ZOZ oraz in­we­sty­cji w tym sek­to­rze. Przed­sta­wi­cie­le spół­ki prze­wi­du­ją, że w naj­bliższych la­tach kosz­ty, a co za tym idzie, za­dłu­że­nie szpi­ta­li, da­lej bę­dzie ro­snąć. To ma być mo­to­rem na­pę­do­wym biz­ne­su Ma­gel­la­na, który udziela pożyczek, refinansuje zobowiązania czy też finansuje należności szpitali. Dlatego fir­ma wciąż po­szu­ku­je fi­nan­so­wa­nia, by spro­stać popytowi sektora ochrony zdrowia.

1,4 mld zł warte są umowy podpisane przez Magellana w 2011 r. z sektorem medycznym

Tyl­ko w ub.r. Ma­gel­lan po­zy­skał z emi­sji ob­li­ga­cji po­nad 300 mln zł. W tym ro­ku mo­gą to być po­dob­ne kwo­ty.

– Sta­ra­my się, by każda emi­sja by­ła po­wią­za­na z kon­kret­ny­mi in­we­sty­cja­mi – mó­wi Grze­gorz Gra­bo­wicz, wi­ce­pre­zes Ma­gel­la­na.

Ma­gel­lan sta­wia także na roz­wój swo­jej spół­ki za­leżnej MED­Fi­nan­ce, któ­ra w ub.r. roz­po­czę­ła dzia­łal­ność. Umożli­wia ona szpi­ta­lom po­zy­ska­nie pie­nię­dzy na in­we­sty­cje, w szcze­gól­no­ści na wy­mia­nę i za­kup no­we­go sprzę­tu me­dycz­ne­go. W ub.r. spół­ka wy­ge­ne­ro­wa­ła już oko­ło 10 proc. sprze­da­ży ca­łej gru­py.

Finanse
Warren Buffett przejdzie na emeryturę. Ma go zastąpić Greg Abel
Finanse
Berkshire ze spadkiem zysków, rośnie za to góra gotówki
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku