– Nasz cydr pojawi się na rynku w przyszłym miesiącu. Będzie to lekki wytrawny napój jabłkowy w litrowej butelce – mówi „Rz" Jacek Jantoń, prezes spółki Jantoń, produkującej m.in. wina gronowe i owocowe.
Firma nie zdradza na razie nazwy, pod którą będzie sprzedawała swój nowy produkt. Chce, aby konkurował z cydrami ze średniej półki cenowej (te w małych opakowaniach kosztują dziś średnio 3–4 zł). W planach ma również lekkie napoje na bazie cydru. Mają pojawić się w sklepach na przełomie września i października tego roku.
Lubimy nowości
Jantoń nie jest pierwszą firmą, która dostrzegła potencjał w rodzącym się rynku cydrów w Polsce. Z marką Cydr Lubelski w litrowej butelce zadebiutowała ostatnio grupa Ambra, lider polskiego rynku wina. Desire Cydr wprowadziła firma Bartex Bartol, a Warwin sprzedaje Warkę Cider. Wprowadził też Warkę Perry, czyli lekki napój alkoholowy z gruszek.
Do grona firm winiarskich dołączyła Kompania Piwowarska, lider polskiego rynku piwa. Green Mill Cider wytwarza w browarze w Poznaniu, ale z półproduktów z Niemiec. Zapowiada jednak, że w najbliższych miesiącach cały proces produkcji ma się odbywać w naszym kraju.
Wysyp nowych marek to m.in. efekt obniżenia akcyzy na cydr od 1 stycznia 2013 r. Jej stawka spadła ze 158 do 97 zł za hektolitr. Obniżka dotyczy produktów o zawartości alkoholu do 5 proc.